gEnEsis_AiX Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Sitter her å lurer frem og tilbake! skal lage meg et kabinett som jeg skal ha i stua. Jeg har to muligheter: 1. Få tak i en større forsterker/reciver som jeg modder 2. lager alt fra scratch i samme størrelse som en forsterker. Uansett den skal ligne litt på den Sony STR-DB790 jeg har stående her. Vil derfor ha et LCD display som er 15x5,2 cm, viktigst er bredden (15cm) som er enkelt å montere, siden jeg har lite og ingen peil på lodding og elektronikk ( ) Det andre jeg skal gjøre er at jeg integrere en 15" lcd (helst fra bærbar pc) i topplokket, som jeg drar fremover og monterer opp. Noen som vet hvordan og hva jeg trenger (vet det er spm. ang dette i en annen tråd, prøver å få alt inn på et sted) Takk for evt svar. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 LCDdisplay: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...d=5270659&st=0& Vel, det tøffeste er jo å modde fra bunn av. Eventuelt bruke aluminium! Men du kan jo også bygge HTPCen inn i en forsterker/reciever e.l., men da må du ha et hovedkort-brett. Likte forøvrig idèen din med skjermen! Kan bli tøft om det blir no av, og HUSK worklog! Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Eller Her Glisevask Uansett, Det er bare til å ta en printerkabel. Kutte over den ene enden og følge medfølgende bruksanvisning Lenke til kommentar
persistent Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Du kan jo se om du finner en bedrift som driver med aluminiumsprofiler. Kan få dem til å lage kabinett til deg, etter dine egne mål og tegninger. Gjorde det selv for mange år siden med en selvbygd hi-fi forsterker. Kan bli ganske bra. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Bare for å skyte inn litt her, ikke bruk LCD, gå heller da for VFD. Skal til og med sponse deg med ett VFD display på 2x 20 linjer(tror i hvertfall det var det). EDIT: Ser folk går helt mann av huset og tror at jeg sitter på ett lass av disse VFD displayene, det gjør jeg ikke, jeg har 2 stykker og ett koblingskort( Det betyr at den som får displayet må lage koblingskort selv). Den som blir sponset med displayet får vel bli den som har mest bruk for det. Endret 11. desember 2005 av kpolberg Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Bare for å skyte inn litt her, ikke bruk LCD, gå heller da for VFD. Skal til og med sponse deg med ett VFD display på 2x 20 linjer(tror i hvertfall det var det). 5279683[/snapback] Hva er forskjellen og hvorfor sponser du bare slik i hytt og pine? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Slik ser LCD ut se Slik ser VFD ut se Sponsing, nja, jeg har 2 stk liggendes, fant dem i noen gamle kassa apparater som lå til slakt. Dessuten går dem over seriell interface, så dem er ikke like smarte som paralell utgaven, og det er litt helvette og prøve og sette dem opp. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Jeg ville heller kjørt et LCD-Display i matchende bakgrunnsfarge på lyset. Se her f.eks. http://search.ebay.com/_W0QQsassZrainbowQ5fcityQ5fstore Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 et lite spørsmål til: Skal lage en htpc som folk "hinter" til... Dropper mitt Case:PolygonCube... Men skal ha samme fronten som en dvd-spiller. Hvilken dvd-opptaker må jeg bruke, for å kunne bruke fronten til en sony-dvd (vanlig stue) spiller? Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 en ting til. Kan jeg bruke det LCD/displayet som befinner seg i en evt eldre forsterker? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Kommer ann på, men du det med de fleste mener jeg. Men da trenger du et kontrollerkort! Tror ikke du kan bruke det som displayet allerede bruker fordi det ikke er beregna for PCbruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå