snkupo Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) Hallois. På en side jeg driver å fikler med har jeg en div. Dette er en div med Cutenews i, bare så det er sagt. Jeg ahr plassert Div'en litt vekk fra sidens logo, som er på toppen. Det jeg lurer på er hvordan jeg kan få plass til å skrive ett eller annet helt i bunn av siden, under diven med cutenews. Jeg kan jo såklart bare lage en div som dekker hele siden, men da vil vel diven med cutenews bare overlappe/forstyrre det som står i den underste diven? Cutenews utvider jo seg når det kommer et nytt innlegg. Hvis jeg feks legger inn at cutenews diven skal bruke feks 80% height, så kommer teksten i Cutenews abre utenfor diven når det blir nok av den (nok av tekst). Endret 10. desember 2005 av snkupo Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Vet ikke om jeg skjønte hva du mente, men jeg vil tro at hvis du ønsker at siden skal være like høy hele tiden, så kan du gjøre følgende: Sett diven med Cutenews i til høyden du vil, og spesifiser overflow:auto; . Da vil den lage scrollbar når innholdet blir for langt. Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Vet ikke om jeg skjønte hva du mente, men jeg vil tro at hvis du ønsker at siden skal være like høy hele tiden, så kan du gjøre følgende: Sett diven med Cutenews i til høyden du vil, og spesifiser overflow:auto; . Da vil den lage scrollbar når innholdet blir for langt. 5279443[/snapback] Hvis jeg gjør det, kommer jo scroll-baren inni Cutenews Framen. Det vil jeg helst ikke. Er det ike mulig å få en scrollbar helt til høyre (som på en hvilken som helst annen side) når innuoldet blir for langt? Slik at både Diven og det som er utenfor utvides i height? Og ja, du forstod hva jeg mente . Se feks http://ds-norge.com/ . Den bruker Cutenews. Det er noe slikt (mye enklere, dog) jeg vil frem til. Eller må jeg spesifisere hvor høy selve siden skal være i pixel for å gå til noe slikt? I alle fall så utvider/innskrumper http://ds-norge.com/ sin div seg ettersom hvor mye innhold som er i diven til en hver tid. Det er jo ingen problemer å sette cutenews diven til height:"*". Da får jeg det resultatet jeg vil ha, men jeg får fortsatt ikke ledig plass under diven, for da tar den opp resten av plassen nedover på siden. Er det ikke mulig å sette feks avstand fra bunn? Man kan jo sette avstand fra topp med "top: xxxpx" . Endret 11. desember 2005 av snkupo Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 bumpetittentei Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Jeg vet fortsatt ikke om jeg skjønner helt, men: Du vil at siden skal utvides nedover hvis innholdet blir for langt, så man må scrolle _hele_ siden, men fortsatt ha en div nedenfor cutenews-diven? Slik at man må scrolle ned til den nederste diven hvis innholdet blir for langt? I så fall er det jo bare å sette en høyde i px (beklager om noe annet er bedre, jeg pleier å drive med statisk design) på den nederste diven. Da vil den alltid være like stor, men flytte seg nedover ettersom hvor stor diven over er. Da blir det sånn det er på den linken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå