Earendil Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Gi ungen eit norrønsk navn! Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Gi ungen eit norrønsk navn! 5279623[/snapback] Kom gjerne med forslag på norrønske navn. Jo flere forslag jo bedre. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Vel, jeg har bare dårlige erfaringer med innvandrere som heter kevin(no offence) Og en periode vi bodde i sånn stygg blokk greie, "KAAAVIN, DU KASTE BALL HIT?!". Endret 11. desember 2005 av Bundy Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Hva med Tommy da? Syns det er et kult navn.. 5279619[/snapback] Tommy også fint, men gjør seg like dårlig med etternavnet mitt som "Tom". Blir litt vanskelig/villedende/i blinde siden du ikke vet etternavnet mitt. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Gael er et fint navn. Er spansk, men jeg syns det kan klinke godt på en norsk en også. Siste innslag før jeg legger meg nå. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Hva med Tommy da? Syns det er et kult navn.. 5279619[/snapback] Tommy også fint, men gjør seg like dårlig med etternavnet mitt som "Tom". Blir litt vanskelig/villedende/i blinde siden du ikke vet etternavnet mitt. 5279633[/snapback] synes Tommy er et fint navn, heter det selv da, men liker det. Etternavn til Tommy er ikke noe problem det. Edit: kan du ikke få en moderator til p få lagd en poll? så velger du ut de navnene du liker å så stemmer vi over det? Endret 11. desember 2005 av Luchy Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Jon Espen. Å gud for en humor. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Hva med Tommy da? Syns det er et kult navn.. 5279619[/snapback] Tommy også fint, men gjør seg like dårlig med etternavnet mitt som "Tom". Blir litt vanskelig/villedende/i blinde siden du ikke vet etternavnet mitt. 5279633[/snapback] synes Tommy er et fint navn, heter det selv da, men liker det. Etternavn til Tommy er ikke noe problem det. Edit: kan du ikke få en moderator til p få lagd en poll? så velger du ut de navnene du liker å så stemmer vi over det? 5279649[/snapback] "Ja nå skal jeg fortelle hvordan du fikk navnet ditt: Jeg fikk masse folk på et forum til og foreslå masse navn, så satte en moderator opp en poll, så stemte de frem navnet ditt " :!: Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 herregud, det er jo en lettere måte enn å lese gjennom alle postene til folk Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 herregud, det er jo en lettere måte enn å lese gjennom alle postene til folk 5279655[/snapback] Herregud, jeg prøvde og være litt morsom. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Gjerne. Her er ei liste over nokre norrønske gudar som du kan ta namn frå. Balder - sønn av Odin og Frigg, den mildeste og vakreste av gudene; ved Lokes list drept av sin bror Hod med en pil av misteltein Brage - skaldekunstens gud Forsete - sønn av Balder og Nanna – rettferdighetens gud Frigg - Odins hustru, er den mektigste av gudinnene. Kjærlighets- og skjebnegudinne Frøy - Frøyas bror, fruktbarhetsgud; eier av det magiske skip «Skibladner» Frøya - kjærlighetens og fruktbarhetens gudinne Gerd - Frøys hustru; av jotunslekt Heimdall - gudenes vokter, som foran Ragnarok blåser i sin lur Gjallarhornet Hel - dødsrikets gudinne Hod - Balders blinde bror Idunn - Brages hustru; forvalter de epler som gir gudene evig ungdom Loke - æsenes svikefulle følgesvenn; egentlig en jotun men får magiske krefter og blir tatt opp blant æsene etter å ha blandet blod med Odin Nanna - Balders hustru Njord - vindenes og sjøfartens gud, også fruktbarhetsgud Odin - Allfader, gudenes og menneskenes herre; visdommens gud med ravnene Hugin og Munin som speidere; opptar falne krigere til sin bolig Valhall; rir på hesten Sleipner som har åtte ben Rån - Æges hustru og havets gudinne Sigyn - Lokes hustru Siv - Tors hustru Skade - Njords hustru Skuld - en av de tre nornene Tor - sønn av Odin, tordenens gud med hammeren Mjølner, den fremste kriger blant æsene Tyr - seierens gud, krigsguden – rår over hvem som skal vinne i strid Ull – jaktguden, gud over bueskyting og skigåing. Sønn av Siv, blir dermed Tors stesønn Urd - en av de tre nornene Vale - Odins sønn og Balders hevner Ve - Odins bror Verdande - en av de tre nornene Vidar - Odins sønn, som ved Ragnarok skal hevne farens død. Vilje - Odins bror Æge - havets gud Henta direkte frå her. Endret 11. desember 2005 av Earendil Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Hva med Tommy da? Syns det er et kult navn.. 5279619[/snapback] Tommy også fint, men gjør seg like dårlig med etternavnet mitt som "Tom". Blir litt vanskelig/villedende/i blinde siden du ikke vet etternavnet mitt. 5279633[/snapback] synes Tommy er et fint navn, heter det selv da, men liker det. Etternavn til Tommy er ikke noe problem det. Edit: kan du ikke få en moderator til p få lagd en poll? så velger du ut de navnene du liker å så stemmer vi over det? 5279649[/snapback] Godt forslag, skal gjøre det etterhvert som listen begynner å ta form, akkuratt nå er vi på det stadiet hvor vi er åpen for alle mulige forslag for å få utarbeidet en slik liste. Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) "Ja nå skal jeg fortelle hvordan du fikk navnet ditt: Jeg fikk masse folk på et forum til og foreslå masse navn, så satte en moderator opp en poll, så stemte de frem navnet ditt " Hehe, ja som sagt... tidene forandrer seg Om 500 år blir det: "Vi lagde en babytråd i et genetisk forum, fikk mange forslag til design, personlighet og navn, så satt en moderator opp en poll hvor alle stemte, så *vips* skrev vi deg ut på DNA-printeren vår" Endret 11. desember 2005 av Mr.Locke Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Tom Erik. fjortentegn 5279589[/snapback] selvfølgelig måtte det komme en fjortis og foreslå seg selv 5279608[/snapback] Såklart, jeg oppfører meg veldig som en fjortiss fordi jeg foreslår mitt eget navn. Tom Erik er et fint navn, ville ikke skiftet det ut. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Hva med Rasmus da?.. eller Andreas? Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Hva med Rasmus da?.. eller Andreas? 5279712[/snapback] Rasmus morsomt, nesten litt for "fiffig" ("assmouse") Andreas <- går inn på listen, meget fint navn! Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Eller jo, enda grunn til at jeg hater Kevin, er kevin little(GIIIIRL YOU DRRRIVE ME CRAZY) Andrè er jo ett fint navn? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Et par her i bygda har tvillinger, birk og ronja Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Eller jo, enda grunn til at jeg hater Kevin, er kevin little(GIIIIRL YOU DRRRIVE ME CRAZY) Andrè er jo ett fint navn? 5279729[/snapback] finfint navn, Andre (uten apostroff muligens) går inn i lista. Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Et par her i bygda har tvillinger, birk og ronja 5279736[/snapback] Ronja fint mellomnavn. Går definitivt inn på jentelista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg