Gå til innhold

Navn på barnet mitt.

Mr.Locke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med Tommy da? Syns det er et kult navn..

5279619[/snapback]

Tommy også fint, men gjør seg like dårlig med etternavnet mitt som "Tom". Blir litt vanskelig/villedende/i blinde siden du ikke vet etternavnet mitt.

5279633[/snapback]

synes Tommy er et fint navn, heter det selv da, men liker det.

Etternavn til Tommy er ikke noe problem det.

Edit: kan du ikke få en moderator til p få lagd en poll? så velger du ut de navnene du liker å så stemmer vi over det?

Endret av Luchy
Lenke til kommentar

5279619[/snapback]

Tommy også fint, men gjør seg like dårlig med etternavnet mitt som "Tom". Blir litt vanskelig/villedende/i blinde siden du ikke vet etternavnet mitt.

5279633[/snapback]

Edit: kan du ikke få en moderator til p få lagd en poll? så velger du ut de navnene du liker å så stemmer vi over det?

5279649[/snapback]

"Ja nå skal jeg fortelle hvordan du fikk navnet ditt: Jeg fikk masse folk på et forum til og foreslå masse navn, så satte en moderator opp en poll, så stemte de frem navnet ditt :)"

:!:

Lenke til kommentar

Gjerne. :) Her er ei liste over nokre norrønske gudar som du kan ta namn frå.

• Balder - sønn av Odin og Frigg, den mildeste og vakreste av gudene; ved Lokes list drept av sin bror Hod med en pil av misteltein
  • Brage - skaldekunstens gud
  • Forsete - sønn av Balder og Nanna – rettferdighetens gud
  • Frigg - Odins hustru, er den mektigste av gudinnene. Kjærlighets- og skjebnegudinne
  • Frøy - Frøyas bror, fruktbarhetsgud; eier av det magiske skip «Skibladner»
  • Frøya - kjærlighetens og fruktbarhetens gudinne
  • Gerd - Frøys hustru; av jotunslekt
  • Heimdall - gudenes vokter, som foran Ragnarok blåser i sin lur Gjallarhornet
  • Hel - dødsrikets gudinne
  • Hod - Balders blinde bror
  • Idunn - Brages hustru; forvalter de epler som gir gudene evig ungdom
  • Loke - æsenes svikefulle følgesvenn; egentlig en jotun men får magiske krefter og blir tatt opp blant æsene etter å ha blandet blod med Odin
  • Nanna - Balders hustru
  • Njord - vindenes og sjøfartens gud, også fruktbarhetsgud
  • Odin - Allfader, gudenes og menneskenes herre; visdommens gud med ravnene Hugin og Munin som speidere; opptar falne krigere til sin bolig Valhall; rir på hesten Sleipner som har åtte ben
  • Rån - Æges hustru og havets gudinne
  • Sigyn - Lokes hustru
  • Siv - Tors hustru
  • Skade - Njords hustru
  • Skuld - en av de tre nornene
  • Tor - sønn av Odin, tordenens gud med hammeren Mjølner, den fremste kriger blant æsene
  • Tyr - seierens gud, krigsguden – rår over hvem som skal vinne i strid
  • Ull – jaktguden, gud over bueskyting og skigåing. Sønn av Siv, blir dermed Tors stesønn
  • Urd - en av de tre nornene
  • Vale - Odins sønn og Balders hevner
  • Ve - Odins bror
  • Verdande - en av de tre nornene
  • Vidar - Odins sønn, som ved Ragnarok skal hevne farens død.
  • Vilje - Odins bror
  • Æge - havets gud

Henta direkte frå her.

Endret av Earendil
Lenke til kommentar

5279619[/snapback]

5279633[/snapback]

5279649[/snapback]

Godt forslag, skal gjøre det etterhvert som listen begynner å ta form, akkuratt nå er vi på det stadiet hvor vi er åpen for alle mulige forslag for å få utarbeidet en slik liste.

Lenke til kommentar
"Ja nå skal jeg fortelle hvordan du fikk navnet ditt: Jeg fikk masse folk på et forum til og foreslå masse navn, så satte en moderator opp en poll, så stemte de frem navnet ditt :)"

Hehe, ja som sagt... tidene forandrer seg :D

Om 500 år blir det:

"Vi lagde en babytråd i et genetisk forum, fikk mange forslag til design, personlighet og navn, så satt en moderator opp en poll hvor alle stemte, så *vips* skrev vi deg ut på DNA-printeren vår" :D

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar
Tom Erik. :)

fjortentegn

5279589[/snapback]

selvfølgelig måtte det komme en fjortis og foreslå seg selv

5279608[/snapback]

Såklart, jeg oppfører meg veldig som en fjortiss fordi jeg foreslår mitt eget navn. Tom Erik er et fint navn, ville ikke skiftet det ut.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...