Gå til innhold

Navn på barnet mitt.

Mr.Locke

Anbefalte innlegg

tviler på at Kal El blir et navn en unge blir mobbet for.... Det finnes mange navn som er myyyye mere spesielle en det.

Men om det blir en gutt, så foreslår jeg: Gabriel, Ariel eller David. Vet at dette er bibelske navn x 68, men det er fine guttenavn annyway.

Jentenavn: Avla eller Angelica

5364895[/snapback]

<pirkemodus>Spesielle? :lol: </pirkemodus>

Ariel på en gutt?

5364938[/snapback]

Ariel Sharon er jo en mann.

Ikke sikker på hva jeg hadde kalt mitt eget barn, egentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Navnet har alt å si på hvordan barnet blir, dette er et velkjent fenomen. Guttenavn som funker er feks. Audun, Gard og Kjell. Lystige Leif er også en bra ting, selv om jeg ikke har så mye erfaring med navnet. Mellomnavn som Kal El og Skywalker er jeg veldig for :thumbup:

Lenke til kommentar
Gorm, Trym, Loke... Alle norrøne navn er fete, bortsett fra Teit, som jeg ikke trenger å forklare hvorfor man ikke bør bruke lenger...

5368781[/snapback]

Loke betyr jo "Lost" / "tett" / "tett i pappen" på "sleng" det også, "Å loke rundt i ørska" f.eks.

Jeg hadde sikkert likt norrøne navn bedre hvis ikke det hadde vært for at de 2 værste bøllene på barne/ungdomsskolen, som mobbet alle og var bøller mot alle (ingen unslapp tro det eller ei) het Gorm og Trym.

Ariel betyr sikkert noe fint/godt noe, men Ariel Sharon er et perfekt eksempel på hvordan en person/hendelse kan ødelegge "ryktet" til noe som i utgangspunktet er godt/fint (nesten som Nazistene ødela ryktet/assosiasjonene til swatzika-symbolet som betyr noe helt annet enn det nazistene og Hitler lot det symbolisere.)

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar
Og du ser jo hvor godt likt han er..

Og her i norge blir det nok bare dumt :yes:

5368732[/snapback]

Tror neppe hvor lite godt likt han er har noe som helst med navnet hans å gjøre.

Personlig forbinder jeg "Ariel" med det vaskemiddelet med (nesten?) samme navn med den virvel-logoen. Sikkert fint navn, men har personlige assosiasjoner (hater Ariel Sharon selv desverre) til navnet som gjør at det neppe blir førstevalget.

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar

Velg noe som kan brukes over hele verden. William er et godt valg. Eller Christian ,men da kan man være forbredt på at man får endel vitser: "Christian? Not a muslim huh?".. Det er en gjennganger hver gang jeg er i utlandet

Lenke til kommentar

Mobbing kan knekke barn i tidlig alder, hva med å ikke bruke navnet offisielt og heller vente til han/hun er gammel nok til å velge selv? Virker likevel som du har bestemt deg, bare tenkte jeg skulle gi mine 10 cents.

Det blir litt kjipt når ungen hver dag kommer hjem fra skolen med underbuksene tredd utapå buksene...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
*småfrekk*

5395014[/snapback]

*småfrekk*

5395205[/snapback]

Er det noe vits i å bli frekke da? Jeg har ikke sagt jeg ville mobba han, jeg har sagt det ville vært et mulig "mobbe-element" for en mobber. Trådstarter har jo sagt han ikke har planer om å endre Kal-El-delen, og da synes jeg ikke det er riktig å bare lage tullesvar om det. Gi da noen skikkelige navn heller :ermm:

EDIT: Nå når jeg har hørt navnet så mange ganger begynner jeg faktisk å bli vandt med tanken at en person kunne hatt det som navn, Ikke det værste navnet man kan ha liksom.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Gutt: Cloud, Squall, Sephiroth eller Zack (*kremt* Final Fantasy *kremt*)

Ellers er Gabriel et fint navn. Eller ta navnet mitt David... Som jeg da ikke liker. Ellers er jo Knut et fint navn.

Jente: Tifa, Aeris(Aerith), Rinoa (hehe..). Ellers så kunne du tatt orginalen Andrea.. Evt Laila...

Ellers så kaller du denne vakkre skapningen "Vorpal"! :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...