Gå til innhold

Navn på barnet mitt.

Mr.Locke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tenk kor kult da hvis han får superkrefter av å hete kal-el.

:D

Ja gi han dette navnet...

Hadde eg ville hatt ett kult mellom navn nå når eg e voksen ville eg gått til folkeregisteret og fikset det. Ville ikke likt å vokst opp med kal-el. LOL.

La den lille gutten sjøl bestemme om han vil hete "kal-el". i mellomtiden kan han ha ett normalt navn...

som f.eks Eirik.

jonny(med kallenavn jonny'en, jonnyboy)

Leif (med kallenavn "leffe")

kal-el = kallenavn superboy/superman

Lenke til kommentar
*Svar på mange poster på en gang*:

Hvis man absolutt kommer i en kinkig situasjon, er det ikke værre enn at det er ett mellomnavn, folk kan gå hele livet uten å nevne mellomnavnet sitt til noen, og når de er små er det stort sett opp til foreldre om de i det hele tatt gidder å nevne det til f.eks skolen for ting som lister/opprop osv.

"Kal El" kan også lett forveksles med "Carl L." på norsk, og sneversynte mennesker vil nok tro det er "Carl L." og neppe reagere på det. Sneversynte bedømmende mennesker har vel også en magisk evne til å utlevere seg selv om hvor forhåndsdømmende de er, det pleier somregel å sveve en rød varsellampe over dem som kan sees milesvis unna, noe som får de fleste mennesker til å nevne minst mulig om seg selv ovenfor slike personer.

Ang. Interessen og hvorfor vi skal gi det mellomnavnet, har jeg forklart i detalj tidligere i tråden, men kan ta det en gang til:

A: Fordi vi synes det er et fint/estetisk pent både muntlig og skriftlig og litt mystisk navn.

B: Fordi vi liker verdiene Supermann symboliserer (Kal El), og vi er ikke religiøse

C: Fordi vi ønsker å fremheve at religion/tradisjon ikke har enerett på verdier/moral, til og med en tegneserie-figur kan symbolisere de samme sterke verdiene, og akkuratt Supermann er vel verdenskjent for verdier som mot,godhet,ydmykhet osv osv osv.

Jeg har nevnt det tidligere, men har absolutt ingen ønsker om å gi barnet en A4 dans-på-roser oppdragelse med den "enkleste" veien som er å tilpasse seg mere enn nødvendig for å leve i dette samfunnet.

Jeg er langt mere bekymret for at barnet blir en mobber, enn at barnet kommer til å bli mobbet i noe stor / større grad enn hos alle barn.

Ang. meninger her inne: Dette er et forum, her er folk veldig lite diplomatiske, sier rett ut hva de mener, ofte med en tendens til å kverrullere/være negative/kritiske kun og alene fordi de er nettopp på et forum, og kan neppe sammenlignes med virkeligheten, ikke en gang i barnehagen er barn like over-ærlige som voksne personer på et forum på nettet hvor folk føler ingenting vil ha en konsekvens uansett.

Ang. mobbing: Jeg synes som sagt før, at enkelte her inne overdriver mobbefaktoren pga. et mellomnavn til det ekstreme, hvis det virkelig er så ille der ute i verden, da har verden et problem, ikke barnet, og ikke vi som foreldre, og det dummeste vi kan gjøre da er å tilpasse oss noe så ille/negativt. Jeg mener det er å sende feil signaler hvis man skal tilpasse seg på den måten, og mener nettopp det er usunt, ikke det motsatte.

Ang. skylapper, det er her jeg mener, som nevnt ovenfor, det stikk motsatte, å tilpasse seg mobbefaktor er nettopp å gå med skylapper, å la seg bedøve / lamme av en negativ norme, følge flokken/bølgen, det er vel neppe noe som er å gå med mere skylapper enn det synes jeg personlig.

Til sist, mitt syn, som alle andres her inne, er mitt (vårt) personlige syn, og kun det, og ikke ubestridelig fakta. Greit når folk kommer med sine meninger, sålangt det blir fremlagt som nettopp det - meninger, og ikke fakta.

Til nesten sist, jeg sa jeg ikke er en supermann-fan, men må vel innrømme at jeg er en hemmelig skap-supermann fan, og løp rundt i supermann-drakt (ikke si det til noen) når jeg var liten og syntes det var urmorsomt. Grunnen til at jeg likte supermann som liten, er den samme grunnen som hvorfor jeg liker supermann i dag: verdiene figuren/personen står for (som nevnt ovenfor).

Ang. OT-diskusjon, som nevnt før, det ville vært mye bedre med en helt egen tråd ang. mobbing, faktorer som navn vs mobbing osv, enn å ta det i detalj i denne tråden, ettersom da kan det diskuteres på emnet i det uendelige uten at det skyver noe annet til side (som f.eks ønsket om forslag til fornavn som i denne tråden.)

Til aller sist, til de som gratulerte: Takk takk. :w00t:

5359017[/snapback]

Greit, send brev etter at ungen din begynner på ungdomsskolen og fortell om hans psykiske lidelser grunnet ufattelig teit navnevalg.

Melder meg ut av denne diskusjonen jeg og.

Og en siste ting, Filip ftw....

Lenke til kommentar

Det har i hvertfall ikke et snev av originalitet når det allerede fins kjendisunger som allerede heter det!

Og da er vel poenget borte?

Heter selv Skjalg, og likte ikke dette i det hele tatt før jeg kom i tenårene. Tror ungen vil sette pris på viss du gir han et uvanlig navn som låter sterkt og mystisk, og som ikke er oppkalt etter ungen til en kjendis som er oppkalt etter en fiktiv tv-fyr.

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Jeg visste ikke før intill noen uker siden at Nicholas Cage har kallt barnet sitt det (som fornavn), og har bestemt det mellomnavnet for lenge siden sammen med samboer, flere år siden, om en annen på jorda har det navnet betyr rent lite for oss. Vi har ikke valgt navnet pga "originalitet", men det ville du ha fått med deg for lenge siden hvis du faktisk leste postene i denne tråden istedet for å falle på en egen konklusjon som har rent lite med hva/hvorfor vi har valgt det mellomnavnet.

Dette blir et mellomnavn, og gutten vil få et helt "normalt" fornavn.

Lenke til kommentar
Greit, send brev etter at ungen din begynner på ungdomsskolen og fortell om hans psykiske lidelser grunnet ufattelig teit navnevalg.

Melder meg ut av denne diskusjonen jeg og.

Og en siste ting, Filip ftw....

Er du virkelig så naiv at du tror en person vil få psykiske lidelser rene og alene pga. et mellomnavn?

For å illustrere hvor langt bort i det uvirkelige man kan dra konsekvensn av et navn:

Enkelte synes "Filip" er et "feminint" og snobbete navn, synes ihvertfall jeg, kanskje sønnen vår blir feminin og kanskje homoseksuell (ikke at det gjør oss noe bortsett fra at det ville vært kjekt med barnebarn en gang i fremtiden) hvis vi velger Filip som fornavn? Eller kanskje han blir en snobbete liten holmenkoll-pyse / pappa-gutt? (det gjør oss noe).

Greit at du synes Kal-El er et tett mellomnavn, men det betyr ikke at verden går under og at barn ender opp med psykiske lidelser bare fordi du personlig ikke liker det, du tillegger dine egne meninger litt for stor kreditt tror jeg i forhold til hva realiteten blir konsekvensmessig.

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar

virker som det er populært å foreslå sitt eget navn her, så jeg kan vel like godt gjøre det samme.

Kim.

er egentlig såpass fleksibelt at både jente og gutt kan få det navnet, og.

ellers kan vel Marius funke, og det samme gjør vel Christian og Thomas. kjenner flere med de navnene der.

men lykke til med å finne noe som funker.

Lenke til kommentar
Vi har ikke valgt navnet pga "originalitet", men det ville du ha fått med deg for lenge siden hvis du faktisk leste postene i denne tråden istedet for å falle på en egen konklusjon som har rent lite med hva/hvorfor vi har valgt det mellomnavnet.

Dette blir et mellomnavn, og gutten vil få et helt "normalt" fornavn.

5364135[/snapback]

Når man velger et slikt navn så skriker det litt ut "oppmerksomhet".

Du sammenligner det med hårfrisyre osv man kan bli mobbet for.

Siden jeg var 13 har jeg hatt hår til nedpå brystet, dette har jeg selvfølgelig fått pes for utallige ganger, men det var mitt valg! Ikke mine foreldres!

Jeg kunne når som helst tatt fram barbermaskinen og kopiert sveisen til trancegutta viss jeg ville det. Det er noe annet når man ikke har noe valg, som fks viss man er født med navn etter et ølmerke, eller en tv-kjendis.

Og jeg leser nok ikke igjennom 15 sider med navneforslag for å gjennomføre en dyptgående psykoanalyse over dine grunner.

Det jeg har fått med meg er dine argumenter ovenfor mobbere, syns det blir for galt å kaste sønnen din til ulvene pga dine egne prinsipper.

Jeg hadde flyttet hjemmefra viss jeg ble oppkalt etter noe fiktivt som var populært før jeg ble født, eller i det minste hatt lite respekt for mine foreldre.

Men uansett, godt nyttår!

For nå er det tid for champagne!

:fun:

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Og igjen ignorerer du de grunnene og de faktorene du selv sier du har fått med deg. "Å kaste til ulvene" er din tro/definisjon på det, det betyr allikevel ikke at det er realiteten eller stemmer.

Vi synes navnet er veldig fint som mellomnavn, og det står for gode verdier, det er vårt grunnlag - om det stammer fra en tegneserie mener vi er irrellevant for de verdiene, det er veridene som teller, og det holder i massevis for oss.

Godt Nytt År!

Lenke til kommentar

tviler på at Kal El blir et navn en unge blir mobbet for.... Det finnes mange navn som er myyyye mere spesielle en det.

Men om det blir en gutt, så foreslår jeg: Gabriel, Ariel eller David. Vet at dette er bibelske navn x 68, men det er fine guttenavn annyway.

Jentenavn: Avla eller Angelica

Lenke til kommentar
tviler på at Kal El blir et navn en unge blir mobbet for.... Det finnes mange navn som er myyyye mere spesielle en det.

Men om det blir en gutt, så foreslår jeg: Gabriel, Ariel eller David. Vet at dette er bibelske navn x 68, men det er fine guttenavn annyway.

Jentenavn: Avla eller Angelica

5364895[/snapback]

<pirkemodus>Spesielle? :lol: </pirkemodus>

Ariel på en gutt?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...