Mr.Locke Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Har noen fine navn på lager jeg også: Gutt: - Adrian - Ruben - Erik (meg? ) - Alexander - Nicolai Jente: - Alexandra - Iris Alexandra var fint synes jeg, noterer det ned. Adrian fint, Erik fint (men faren min heter det), Alexander har vi på lista, fint navn, Nicolai ikke så fint synes samboer. ville du likt å hete "Kal-El" til mellomnavn som 13-åring? I don't think so Ja det ville jeg, kjekt mellomnavn, men igjen, smakssak, kan hende barnet mitt hater det. Kan hende barnet hater et vanlig helnorskt fornavn også bare fordi mange hater alt ved seg selv i en viss alder, Det får tiden vise. EDIT: Filip, Jørgen, Kristian er også fine guttenavn... Nevøen min heter Jørgen. Synes ikke filip er så fint navn selv. Kristian er fint men har alt for sterke kristne betydninger/verdier, så blir nok ikke aktuelt ettersom vi ikke deler det kristne synet. Lenke til kommentar
Spar Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Patrice er ett meget fint navn Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 (endret) Hva med disse punktene?1: - pass få å barber hodet til barnet ditt, de kan bli mobbet for sveisen sin. 2: - pass på å ikke barber hodet til barnet ditt, de kan bli mobbet for å være skallet. 3: - pass på at barna dine ikke får cellegift-behandling hvis de får kreft, de kan bli mobbet for å være skallet. 4: - pass på at barna dine ikke er for flinke på skolen for tidlig, eller kan de bli mobbet for å være "nerder". Det får være grenser hvor hvor langt man skal dra det i å gjøre alle så like som mulige (janteloven?), kanskje vi er A4-kommunister i dette landet allikevel. Hvis det virkelig er så ille som enkelte her tror det er, så har jeg det beste rådet av alle: 5: Flytt til et annet land, oppdra ungen din i et land hvor jantelov og A4-tvang ikke har fått sterkt rotfeste. Hva med å lage en egen tråd om mobbing vs navn? Det er lite nødvendig å gå helt vekk fra emnet i tråden her. 5295255[/snapback] Jeg tror vi kan koke det ned til: Ikke kall ungen din for Kal el! :!: Endret 15. desember 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
hegem0r Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Hva med noe så gammelnorskt og kult som Torgeir? 5278877[/snapback] Eniiiig! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Dette er det jeg kommer til å kalle mine barn: Casper Jonas Nathalie Spider-Man, The Rock og Elektra blir mellomnavnene... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 (endret) Jeg tror vi kan koke det ned til: Ikke kall ungen din for Kal el! :!: 5296621[/snapback] Okaj, til tross for alle "ikke kall ungen din Kal-El"-postene sier trådstarter at han ike har noen planer om å la vær. Da syntes jeg vi bare skal drite i det, og gi han forslag til fornavn slik han spør om. Flere bidrag: Jente: - Caroline - Kine - Line Gutt: - Even - Håkon - Endre Endret 15. desember 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
TEAM:defcon Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Hadde vert stolt viss mitt mellomnavn var Kal El. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Tror ikke "Kal El" blir så blid når han får høre "hvordan fant dere på navnet mitt?" "..Vel, det ble foreslått av noen nerder på et dataforum" Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 "Kal El" er jo i alle fall helt ute å kjøre. For min del blir det å kalle opp ungen sin etter en seriefigur på grensen til respektløst. Og nei, ikke overfor den o-store-supermann, men overfor barnet, som er et levende vesen, og fortjener bedre. My two cents. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Kelvin eller Miranda. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Al JT Karen Dana Mark Brian Frank Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 AlJT Karen Dana Mark Brian Frank 5303667[/snapback] Sett step-by-step i det siste? :!: Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Carol Cody Brendan Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 JT heter jo faktisk John Thomas og Al heter Alicia... åsså har dere jo glemt stakars Lilly, kan ikke glemme ho heller. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 EDIT: Glemte et navn.EDIT: Filip, Jørgen, Kristian er også fine guttenavn... 5292860[/snapback] kosepå Jeg forstår virkelig ikke trådstarter. Her forteller massevis av ungdom og voksne deg at ungen din VIL BLI MOBBET pga. navnet. Og du nekter å høre. Det er fine tanker om at du ikke burde la deg og ditt barn være A4 og "bøye" seg i støvet for mobberne, men ungen din får sikkert en helt jævlig oppvekst. Selvfølgelig vil noen ikke bry seg, men en god del vil nok kommentere og prakke ned på det ufattelige teite navnet du har valgt, og dette utvikler seg bare til at sønnen din blir missfornøyd og hater dere som foreldre fordi dere ga han et så korka navn. Vær så snill, du misbruker din egen sønn ved å gi han et teit navn for å vise at ungen din kan ha hvilket som helst navn uten at noen skal forandre seg av den grunn. Ungen er norsk ffs, gi han et norsk navn. Dette blir veldig OT, men det er kun for din sønns eget beste. Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Ok, dette bør barnet hete: Moa'dib Kal El M(etternavn) Moa'dib er bare kult da Fremen's gud og dill (Dune) Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 EDIT: Glemte et navn.EDIT: Filip, Jørgen, Kristian er også fine guttenavn... 5292860[/snapback] kosepå Jeg forstår virkelig ikke trådstarter. Her forteller massevis av ungdom og voksne deg at ungen din VIL BLI MOBBET pga. navnet. Og du nekter å høre. Det er fine tanker om at du ikke burde la deg og ditt barn være A4 og "bøye" seg i støvet for mobberne, men ungen din får sikkert en helt jævlig oppvekst. Selvfølgelig vil noen ikke bry seg, men en god del vil nok kommentere og prakke ned på det ufattelige teite navnet du har valgt, og dette utvikler seg bare til at sønnen din blir missfornøyd og hater dere som foreldre fordi dere ga han et så korka navn. Vær så snill, du misbruker din egen sønn ved å gi han et teit navn for å vise at ungen din kan ha hvilket som helst navn uten at noen skal forandre seg av den grunn. Ungen er norsk ffs, gi han et norsk navn. Dette blir veldig OT, men det er kun for din sønns eget beste. 5356650[/snapback] Neppe, som nevnt tidligere - folk blir mobbet uansett, uavhengig av navn, isåfall vil han få det "jævlig" uansett. Du ser bare en side av saken, men presenterer den ene siden som om det var alle sidene, på en selektiv måte. Og ja, det er OT og repetetivt, og nei, det forandrer ingenting. Sider av saken du ikke nevner/ser/ignorerer som er viktige: 1: Det er et mellomnavn, ikke fornavn, ergo, det kommer ikke opp i alle sammenhenger på like linje med et fornavn eller etternavn. 2: Man kan ikke navngi barnet etter frykt for mobbepotensialet / "mobbefaktor", det er helt dødfødt og en slik tankegang synes jeg personlig er sørgelig lite intelligent. 3: Barn vil bli mobbet uansett, pga. andre faktorer, f.eks hvis de er mindre enn andre, har en defekt f.eks, går i rosa joggesko i 1 klasse og blir mobbet for å gå i "jentefarger" osv osv. tusenvis av ting å bli mobbet for, et mellomnavn har rent ltie å si. 4: Barn blir mobbet før eller siden for navnet sitt uansett hva slags navn det er hvis de først blir mobbet, jeg ble selv mobbet for "Magnus", ca det vanligste navnet i Norge, allikevel ble jeg mobbet for det, hater jeg foreldrene mine? Eller navnet mitt av den grunn? neppe. 5: Barn er ikke hjelpesløse, og de vokser opp til å bli enda mindre hjelpesløse, du overdriver faktoren med navn vs mobbing ca 10.000 X til det latterlige. 6: Mange her sier det stikk motsatte av deg og de mange andre som uttaler seg basert på selektivt syn på saken, du tar jo ikke med alle sider her og veier de opp mot hverandre, du total-ignorerer viktige sider, og da er det nytteløst å i det hele tatt argumentere eller diskutere en sak, det blir bare repetetivt og fører ingen vei. Uansett, Jeg har bedt om å ikke gå OT i tråden flere ganger nå, er du spesiell ? Hva gjør deg forskjellig fra de 10 andre som har sagt nøyaktig det samme før deg? Ignorert nøyaktig de samme faktorene før deg? Er du en høyere autoritet så da er det greit at du ignorerer hva jeg har bedt om i tråden de 10 gangene? Du kommer med veldig skarpe/alvorlige påstander her som "rettferdiggjørelse" for å gå OT, kun basert på din personlige mening, og ikke fakta i det hele tatt, du sier jeg: "misbruker min sønn ved å gi han et teit navn". Jeg har ikke sett en eneste en her inne som har kritisert mellomnavnet kun og rent basert på fakta, ved at de har tatt med alle faktorer om navn og mobbing, og holdt sine personlige meninger utenfor, ikke en. Her er en ren upersonlig objektiv fakta: Du misbruker dette forumet og dets regler nå med slike personlige påstander fremlagt som om det skulle vært fakta, rettet mot meg med alvorlige beskyldninger om misbruk (selvom jeg ikke tar det alvorlig), det burde du holde deg for god til å gjøre, du burde vite bedre enn som så. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Tja, selv vurderte jeg og min samboer Kristoffer Robin, men så "stjal" noen andre ideen før oss. Ole Brumm liker jo alle Sorry om det er foreslått før, ikke fått tid til å lese gjennom hele tråden. Forresten, gratulerer med at du skal bli pappa. Det finnes intet mer givendes enn det Edit: Og om du kaller ungen Kal El til mellomnavn ville det vært skikkelig kult (hehe, er bare til å se på siggen min) Støtter den Endret 30. desember 2005 av Dotten Lenke til kommentar
Pandemonium Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Mr. Locke Nå vil jeg påstå du har tatt på deg skylapper. Du må se ting i andre perspektiver enn ditt og morens. Tenk deg om du møtte en person som het Kal-El når du gikk på barneskolen for eksempel. Du hadde da gitt blanke F i om symbolikken foreldrene hans mente med navnet, alt du hadde brydd deg om var at han hadde et rart navn. Vil du at sønnnen din skal huskes som han med det rare navnet? Ikke at et rart navn alltid er en dårlig ting (jeg har selv et noe rart navn). Sønnen til en venn av meg heter Hellek, og det er allerede et veldig spesielt navn. Spennet mellom Hellek og Kal-El er fortsatt gigantisk. Uansett, jeg står på mitt, om at å navngi barnet ditt et navn fra en tegneserie/filmer (det er slik vi alle husker navnet Kal-El), vil ikke være en god ide. Mange gode grunner står skrevet her, av folk som du spurte om deres mening angående ditt barns navn. Jeg mener å huske at du sa at du ikke ba om noens mening angående mellomnavnet, men da lurer jeg på hvorfor du skrev Kal-El der i det hele tatt. Du burde regnet med reaksjoner. Ikke alle mennesker er Supermann-fans. Endret 30. desember 2005 av Unyttig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg