Gå til innhold

Navn på barnet mitt.

Mr.Locke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nettopp, akkuratt som jeg ble mobbet for "Magnus".

"Kal El" vil være kun en av et par tusen ting en mobber kan finne på bruke mot barnet mitt og vil neppe være den enkleste tingen å mobbe om. Og da snakker vi kun om "merkelige" ting, for å ikke nevne de hundretusener av normale tingene mobbere elsker å vri til å være noe "merkelig" når det egentlig ikke er det.

5290297[/snapback]

Nå du da skjønne at med den responsen du har fått her på forumet at folk har reagert på at det er uvanlig navn sant? Du har fått en del feedback på akkurat det?

Vil ikke da, et barn når han hører dette fra noen nettopp plukke fram en slik ting? Blir ikke sjangesene litt økt da? :roll:

Lenke til kommentar
Nettopp, akkuratt som jeg ble mobbet for "Magnus".

"Kal El" vil være kun en av et par tusen ting en mobber kan finne på bruke mot barnet mitt og vil neppe være den enkleste tingen å mobbe om. Og da snakker vi kun om "merkelige" ting, for å ikke nevne de hundretusener av normale tingene mobbere elsker å vri til å være noe "merkelig" når det egentlig ikke er det.

5290297[/snapback]

Nå du da skjønne at med den responsen du har fått her på forumet at folk har reagert på at det er uvanlig navn sant? Du har fått en del feedback på akkurat det?

Vil ikke da, et barn når han hører dette fra noen nettopp plukke fram en slik ting? Blir ikke sjangesene litt økt da? :roll:

5291781[/snapback]

Ja, men langt i fra "folk" / dvs. alle her reagerer negativt, og det har rent lite med hva jeg skjønner eller ikke, men hva jeg faktisk velger å tro, og nei, jeg tror ikke det vil gjøre noe større utslag blant de uendelige mange tingene det finnes å mobbe noen for, og nei - som sagt, vi velger mellomnavn ut i fra hva vi synes er fint, og ikke ut i fra "hva vi må passe oss for pga. potensielle mobbere".

Og blir de mobbet (forklart dette så manger ganger tidligere i denne tråden) så får problemet løses på andre måter, ikke ved å forandre seg selv eller eget navn.

Da må jo du også skjønne at vi har våre meninger og prinsipper, og akseptere at vi har disse, og at vi mener det er verdt det?

De ørsmå økte sjansene oppveies av økte verdier mener nå vi, det må vi få lov til å mene og tro. (Igjen, hvorfor har jeg allerede forklart i god detalj tidligere.)

Du må gjerne ha og stå for dine meninger, men respekter andres meninger og tro også. Fint hvis du også viser hensyn til hva tråden egentlig handler om selvom emnet mobbing er interressant, og foreslår fornavn i tillegg til denne sidediskusjonen.

Lenke til kommentar
Åtte regler for oppkalling av barn.

Ikke oppkall et barn:

- etter noe som rimer på et skjellsord eller et ord som på tilsvarende måte oppfattes negativt for små barn.

- etter en kjent personlighet med et særpreget navn, reelt eller fiktivt. Eks.: Elvis, Luke, Adolf osv.

- med et navn som slutter på y. Eks.: Harry, Johnny, Jimmy osv.

- med et navn som for de fleste relateres til en annen tid. Eks.: Olga, Ruth osv.

- med en dårlig kombinasjon av navn. Eks.: Onkelen til en venninne av meg heter Max Harry (tro det eller ei).

- etter deg selv. Eks.: Du heter William Stordalen og kaller sønnen din for William Stordalen junior.

- med et navn som kan forbinnes med en avvikende legning. Eks.: René,

- Bottolv

Faktisk ganske gode "regler" det der Dr.Ittsekk, ikkje dumt nei. Til ettertanke ;)

5291375[/snapback]

Hyggelig å se at noen setter pris på at jeg beriker forumet med min endeløse kunnskap. :!:

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har noen fine navn på lager jeg også:

Gutt:

- Adrian

- Ruben

- Erik (meg? ;) )

- Alexander

- Nicolai

Jente:

- Alexandra

- Iris

Og ang. "Kal-El" til mellomnavn; personlig ville jeg kastrert foreldrene mine med tannpirker om de hadde oppkalt meg etter fødenavnet til en fiktiv superhelt de ikke selv hadde stor interesse for. Det blir bare for harry å kalle sønnen sin noe slikt, ville du likt å hete "Kal-El" til mellomnavn som 13-åring? I don't think so ;)

EDIT: Glemte et navn.

EDIT: Filip, Jørgen, Kristian er også fine guttenavn...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Ikke oppkall et barn:

- etter noe som rimer på et skjellsord eller et ord som på tilsvarende måte oppfattes negativt for små barn.

- etter en kjent personlighet med et særpreget navn, reelt eller fiktivt. Eks.: Elvis, Luke, Adolf osv.

- med et navn som for de fleste relateres til en annen tid. Eks.: Olga, Ruth osv.

- med en dårlig kombinasjon av navn. Eks.: Onkelen til en venninne av meg heter Max Harry (tro det eller ei).

- etter deg selv. Eks.: Du heter William Stordalen og kaller sønnen din for William Stordalen junior.

- Bottolv

Følg mine åtte og du nærmer deg trygg grunn.

Jeg vet det må være flere punkter som burde legges til her. Hadde satt stor pris på konstruktive innlegg for å forbedre reglene.

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar

Ikke oppkall et barn:

- Bottolv

Følg mine åtte og du nærmer deg trygg grunn.

Jeg vet det må være flere punkter som burde legges til her. Hadde satt stor pris på konstruktive innlegg for å forbedre reglene.

5294659[/snapback]

Hva med disse punktene?

1: - pass få å barber hodet til barnet ditt, de kan bli mobbet for sveisen sin.

2: - pass på å ikke barber hodet til barnet ditt, de kan bli mobbet for å være skallet.

3: - pass på at barna dine ikke får cellegift-behandling hvis de får kreft, de kan bli mobbet for å være skallet.

4: - pass på at barna dine ikke er for flinke på skolen for tidlig, eller kan de bli mobbet for å være "nerder".

Det får være grenser hvor hvor langt man skal dra det i å gjøre alle så like som mulige (janteloven?), kanskje vi er A4-kommunister i dette landet allikevel.

Hvis det virkelig er så ille som enkelte her tror det er, så har jeg det beste rådet av alle:

5: Flytt til et annet land, oppdra ungen din i et land hvor jantelov og A4-tvang ikke har fått sterkt rotfeste.

Hva med å lage en egen tråd om mobbing vs navn?

Det er lite nødvendig å gå helt vekk fra emnet i tråden her.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...