TST Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Piratkopiering er et kjent problem i dataverdenen, men det foregår ikke bare blant sluttbrukere. NovaLogic fikk nylig en saftig bot etter å ha brukt ulisensiert programvare. Les mer Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Luuuuuuuuuur... Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Dette må vel kalles å være tatt med buksene nede... Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Snakk om å bæsje kraftig nedover leggen! Endret 11. desember 2005 av lavizh Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Her er den beste biten: "Som en programvareutvikler er vår organisasjon avhengig av respekt for våre åndsverk. NovaLogic beklager det uaktsomme bruddet på lisensavtalen, og er forpliktet til å strengt respektere andres åndsverk også, forteller NovaLogics adm. direktør Lee Milligan til Ventura County Star, i håp om at deres mange trofaste tilhengere og kjøpere ikke tar denne historien som et tegn på at det er helt greit å piratkopiere NovaLogic sine spill." Så de mener det IKKE er greit at vi piratkopiere deres arbeide, men det er heeelt greit at de piratkopierer VERKTØYENE de har brukt for å lage sine spill? Mhm...helt klart. Lenke til kommentar
argomara Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Haha.. det var dagens... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Jaja, synd for Novalogic. Jeg liker dem, men når de driver med piratkopiering, da begynner man og lure. Håper de slutter med dette nå, for jeg elsker spillene deres. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Utviklerstudioet må nå betale en bot på $153 500 (over 1 million norske kroner) som skal dekke verdien av alle lisensene. At de kun må betale det lisensene er verd er vel å slippe billig unna? Det er vel strengt tatt ikke en bot heller. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Det er da ikkje uvanleg at også store selskaper har piratkopiert programvare (bevist eller ubevist kan sikkert diskuterest). Så for min del har ikkje dette noko betydning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Vel, nå er ikke Novalogic verdens største PC-spill produsent. Men det er vel ledelsen som har noe med dette og gjøre, de annsatte får vel bare utdelt programmene... Lenke til kommentar
jadacool Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Litt pinlig for Novalogic, men ikke så rart egentlig. Under min tid som utleid hjelp både hos små og store firmaer var det snarere regel en undantag at det fantes kopier av program. Ofte er det slik at en medarbeider behöver eller skulle kunne gjöre sitt jobb bedre med et eller flere program en det som er installert av bedriften, men at de som ansvarer for innkjöp av program / lisenser anser det for dyrt å kjöpe inn flere, hvilket leder til at flere medarveidere legger inn egne kopierte program utan at de ansvarlige får vite noe. Mange ganger fatter jo de ansvarlige at det är kopiprogram ute på vift blandt bedriftens maskiner, men velger å väre blind for det av ulike orsaker. At det er ulovlig er det ingen tvil om, men det er også fullt forståelig. Men visst borde store dataforetag som Novalogic nok holde litt bedre kontroll. Lenke til kommentar
Hawko Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Tja, disse programmene er statans så dyre, så det er ikke rart at man finner litt piratkopiering her og der. Lenke til kommentar
jadacool Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Ja, det er ikke lett for et lite foretag å starte i dag når halve budjettet går till lisenser. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 CryTek ble jo også tatt for noe lignende i "sin tid". Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 BSA oppfordrer folk å tipse dem, og alle tips som fører til riktighet blir belønnet med $50 000 (omtrent 335 000 norske kroner). Vil det si at jeg vil tjene opp mot en halv milion kroner på å invitere BSA til skolen? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Har dette noe sammenheng med at Novaworld er nede? Kommer hverken inn på siden, eller på serverne i Joint Ops. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Huh, jeg kommer meg inn på NovaWorld og serverene til Delta Force Extreme. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 I går kveld jeg kom jeg overhodet ikke inn. Og nå står det bare "Service Unavailable" på www.novaworld.com Er det noe feil hos meg, eller opplever andre også dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg