Gå til innhold

Trenger råd til kjøp av bærbar


hodesleng

Anbefalte innlegg

Heisann..........

 

Har tenkt å erstatte min stasjonære PC med bærbar.

Problemet er at jeg ikke har noe erfaring med bærbar.

Eneste jeg har funnet ut er at jeg går for 512 DDR og P4. Jeg har tenkt på å bruke den primært til div tunge programmer men også litt spilling. Når det gjelder spilling så blir det tungste spillet Warcraft 3. Spiller forresten kun strategi spill untatt på lan. Den skal også brukes til divx og dvd filmer, da blir også tv utgang prioritert høyt. Maskinen må ha USB tilkoblinger (helst USB 2.0), gjerne firewire også. Tror jeg har tenkt å gå for Dell...... Har noen erfaringer med ATI 7500 eller Nivida Gf4 64 MB på bærbar (skjermkortene som Dell tilbyr). Tenker på tv utgang og 3d ytelse....

 

Har DU noen tips eller innspill om min bærbare drøm? Kom gjerne med anbefalinger for ulike merker.

 

Takker for alle seriøse innslag :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virka som du er på jakt etter ei temmeleg heftig (og dyr maskin). Usb 2.0 er vel berre på Compaq sine evo modellar eller ? Eg har sjølv nettopp fått ein compaq evo n800v til 20 000 kroner i posten, og virkar som ei bra maskin :smile: Går vell an å bestilla ekstra Ram til denne og eventuellt gå opp til evo n800c for å få 64 mb skjermkort (evo n800c kostar vel rundt 30 000)

Lenke til kommentar

*host* Velg Znote 2002 *host*

2 års garanti, ikke slik at du må betale 2,700 NOK for 3 års garanti... som f. eksempel Dell.

 

Ellers:

-God skjerm

-GF4Go og P4-M

 

Men den har også: plastikk... og mye av det (blir det generelt sagt om mange andre også, inkludert Dell... Men ikke Compaq, de har vel metall som beskytter skjermene på en god del modeller?)

 

Ellers har Znote 2002 alt du vil ha... mye snacks :wink:

Lenke til kommentar

Velg en Compaq EVO N800C du (eller V):

 

Her får du like mye eller mer kraft enn DELL maskinene, langt bedre teknisk design osv.

 

800C har USB2.0, Radeon 7500 32 / 64 MB, meget god tv-utgang (ATI er generelt bedre her enn Geforce). Ytelsen på 3D er også helt på høyde med Geforce 4 go 440, og bedre enn 420. (Nyeste drivere er den faktisk forbi).

 

Har selv en 800c - 5400 disk, 512 ram, Radeon 7500 64 mb, koblet til ekstern USB2.0 disk. Det hele kjører som en drøm - beste pc jeg noen gang har prøvd!

Lenke til kommentar

toshiba satellite 5105-s701

 

funker meget bra til spilling og har det meste av det du krever,

 

1,8 ghz, 512 ddr, 64mb gforce 4, firewire, tv-out, 60gb, men ikke usb2.

 

men kan nevne andre ting som 15", wifi, cpad, subwoofer, sd og smartmedia, dvd/cdrw-combo, og blå metallic :wink:

 

men problemet er at du må kjøpe det i utlandet.

 

kjøpte den i hongkong for 23k NOK, en lignende modell i norge kommer på 37k NOK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...