Pilot_ Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Vennligst bare svar på spørsmålet og ikke hvorfor iframe er noe dritt! Hvordan får jeg til at en iframe strekker seg nedover etter hvert som det kommer mer info? Hvis man setter en fast høyde får man en scroll inside. Jeg prøvde å sette høyde til 100%, men det gikk ikke. Noen? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 går ikke. Kansje med stygt javascript, men det er et annet forum. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 Aner du hvordan? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Konseptet er at du fanger opp skjermstørrelsen, grabber ut bredden og "skriver" ut i-frame tag'n med den dynamiske variabelen med pixelbredden... Google er en fin ting! Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Samme problem har jeg vært borti før. Studerte mange websider som brukte frames osv. Da kom jeg plutselig over VG.no siden (den siden der folk sender inn spørsmål og får svar, tror den heter tett på nett eller noe") Der bruker de frame eller noe, siden det dukker opp en scroll på siden men plutselig blir den scrollen borte og hele innholdet dukker opp. Jeg har prøvd å lese gjennom kodene, men har ikke funnet ut noe. Kanskje noen andre som er mer tålmodig enn meg? Et eksempel. http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=629 Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Konseptet er at du fanger opp skjermstørrelsen, grabber ut bredden og "skriver" ut i-frame tag'n med den dynamiske variabelen med pixelbredden... Google er en fin ting! 5279557[/snapback] Nå var det vel ikke bredden, men høyden det var snakk om her. Edit: Fant noe.. <script language="JavaScript"><!-- function resize_iframe() { //resize the iframe according to the size of the //window (all these should be on the same line) document.getElementById("glu").height= document.body.offsetHeight- document.getElementById("glu").offsetTop-26; } // this will resize the iframe every // time you change the size of the window. window.onresize=resize_iframe; //Instead of using this you can use: // <BODY onresize="resize_iframe()"> //--> </script> And inside your page's body create the iframe tag: <iframe id='glu' width=100% onload='resize_iframe()'> </iframe> Endret 11. desember 2005 av Luzifer Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Nå har jeg prøvd, men det blir ikke helt bra. Den går jo laaaaangt nedover uten at det er noe innhold engang. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Fikk samme problemet når jeg prøvde å legge et phpbb forum inn i en iframe.... iframen strekker seg milevis nedover selvom forumet ikke inneholder mer enn en halv/en side med tekst... Vil gjerne vite dette selv Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Er det ingen som har gjort dette før? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) Har bestemt for å droppe det der dumme javascriptet, men hvordan kan man skifte til en litt annen scroll enn den default-scrollen som er der? Den er så vanvittig stygg! Bryter helt med designet! Endret 13. desember 2005 av Luzifer Lenke til kommentar
LoS Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) Det går ikke i noe annet enn IE. Edit: eventuelt opera, men det er av som standard. Endret 13. desember 2005 av LoS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå