Gå til innhold

en pc jeg satt sammen funker ikke.

haakie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har prøvd med to psuer, 2 pulsbrytere til hovedkort.

Er mulig at han ikke har tatt i hovedortet skikkelig, han satt det i før jeg kom, hva kan ha gått galt da? har pøvd med bare harddisk og ingenting anett enn det vi MÅ ha i, og såklart resetes bois flere ganger.

-haakie

Lenke til kommentar

Hehe, ja :p men er mulig at han ikke har tatt på de skruene eller klipsene som fulger med hovedkort/kabinett.

Har ikke tid til å gå til ham idag,men kommer til og snakke med ham på skolen i morgen.

Hvis det er dette, hva kan være galt? Er det noen måter og fikse dette på?

MvH

Haakie

Lenke til kommentar
Er ingenting som skjer, psuene var en som var blitt slått av bare timer før vi starta, den andre var med kabinettet, så tror ikke det er vits i og jumstarte for og se om det er liv.

Når vi trykker på on-knppen skjer det ingeting

5282196[/snapback]

Prøv allikevel å jumpstarte for å luke vekk eventuelle feilkilder.

Jeg hadde samme opplevelse som deg for noen uker siden. Jeg satte sammen en helt ny maskin i et "gammelt" kabinett. Ingen reaksjon på på-knappen. Sjekket ALT av tilkoblinger. Det viste seg at den gamle PSU ikke levert nok strøm på 12v. Oppgraderte til en PSU med to 12v-linjer, og det virket uten problem...

Lenke til kommentar

Ja vet at on-bryteren er helt rett, også at den ene psuen var brukt på det samme systemet uten problem.

Så det må være noe skade som har skedd mens vi tok og byttet hardware.

Til Kvase: har satt sammen en hel drøss av pcer, så de linkene var ikke til nytte :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opplever akkurat det samme som deg. Har handlet meg en oppgraderingspakke fra komplett:

*AMD Athlon 64 3200+

*PC3200 DDR-DIMM 512MB

*MSI K8N NEO2-FX,nForce3 250Gb

Er helt sikker på at jeg har koplet alt riktig, men systemet vil ikke starte.

Har feilsøkt ram, psu.(Har ikke mulighet til å feilsøke cpu, siden jeg ikke har to

s939). Sendte tilogmed HK i retur til komplett, siden jeg var nesten sikker på at det var dette. Kortet ble sendt tilbake til meg med beskjed om at alt var ok. Og en test de hadde utført som beviste dette.

Systemet er montert i et kabinett fra Aopen med 350W psu, som jeg vet funker. Kabinettet er et par år gammelt. Utrolig frustrerende.

Anyone? Trenger hjelp!! :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...