haakie Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Hei. Jeg skulle bytte kabinett for en kompis, da alt var på plass funket det ikke. Prøvde med to psuer men med ingen nytte. Non som kan hjelpe? Håper på svar! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Er du sikker på at du har koblet alt til riktig? Har du koblet til på-knappen? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Prøv å feilsøk, koble fra alt unødvendig, bare systemdisk, og alt det som MÅ være på for å starte, så prøv. Evt. reset BIOS via jumpere. Lenke til kommentar
icer Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Se som "efikkan" sier om du har koblet til "på" knappen på hk... Siden du ikke får liv når du har brukt 2PSU'er så er det nok dette som er problemet... Lenke til kommentar
hiper Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 ligger det noe metal borti hovedkortet? det sjedde med en kommpis han hadde ikke hatt på de der duppedittene som du skal plassere hk oppå Lenke til kommentar
haakie Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Har prøvd med to psuer, 2 pulsbrytere til hovedkort. Er mulig at han ikke har tatt i hovedortet skikkelig, han satt det i før jeg kom, hva kan ha gått galt da? har pøvd med bare harddisk og ingenting anett enn det vi MÅ ha i, og såklart resetes bois flere ganger. -haakie Lenke til kommentar
icer Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Hmmm.... Merkelig... Huska stikkontakta? Lenke til kommentar
haakie Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Hehe, ja men er mulig at han ikke har tatt på de skruene eller klipsene som fulger med hovedkort/kabinett. Har ikke tid til å gå til ham idag,men kommer til og snakke med ham på skolen i morgen. Hvis det er dette, hva kan være galt? Er det noen måter og fikse dette på? MvH Haakie Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Prøv å jumpstarte psu for å se om den i det heletatt virker. Men starter den (dvs. går vifter rundt, lamper lyser etc..)? Eller er det helt født? Lenke til kommentar
haakie Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Er ingenting som skjer, psuene var en som var blitt slått av bare timer før vi starta, den andre var med kabinettet, så tror ikke det er vits i og jumstarte for og se om det er liv. Når vi trykker på on-knppen skjer det ingeting Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Ta ut ting og se om dere får liv i den. F.eks ta ram, funker ikke det så kan dere ta ut grafikkort, funket det ikke da heller tar dere ut cpu. Funker det ikke med bare hk er det sansynligvis ødelagt. Har vært borti dette selv. Endret 11. desember 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
kvase Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Montering av PC http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...44F73535B296EAA PC-bygging http://www.hardware.no/guider/annet/pc-bygging/9369 Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Er ingenting som skjer, psuene var en som var blitt slått av bare timer før vi starta, den andre var med kabinettet, så tror ikke det er vits i og jumstarte for og se om det er liv.Når vi trykker på on-knppen skjer det ingeting 5282196[/snapback] Prøv allikevel å jumpstarte for å luke vekk eventuelle feilkilder. Jeg hadde samme opplevelse som deg for noen uker siden. Jeg satte sammen en helt ny maskin i et "gammelt" kabinett. Ingen reaksjon på på-knappen. Sjekket ALT av tilkoblinger. Det viste seg at den gamle PSU ikke levert nok strøm på 12v. Oppgraderte til en PSU med to 12v-linjer, og det virket uten problem... Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 helt hundre prosent sikker på at dere har koblet riktig på de pinnene som gir signal fra på knappen til hk? Lenke til kommentar
haakie Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Ja vet at on-bryteren er helt rett, også at den ene psuen var brukt på det samme systemet uten problem. Så det må være noe skade som har skedd mens vi tok og byttet hardware. Til Kvase: har satt sammen en hel drøss av pcer, så de linkene var ikke til nytte Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Er pluss og minus satt rett og? Det var det jeg brente meg på. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Er sikker på at vi har koblet alt rett, og den ene psuen er fra det samme systemet! Lenke til kommentar
kresh Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Opplever akkurat det samme som deg. Har handlet meg en oppgraderingspakke fra komplett: *AMD Athlon 64 3200+ *PC3200 DDR-DIMM 512MB *MSI K8N NEO2-FX,nForce3 250Gb Er helt sikker på at jeg har koplet alt riktig, men systemet vil ikke starte. Har feilsøkt ram, psu.(Har ikke mulighet til å feilsøke cpu, siden jeg ikke har to s939). Sendte tilogmed HK i retur til komplett, siden jeg var nesten sikker på at det var dette. Kortet ble sendt tilbake til meg med beskjed om at alt var ok. Og en test de hadde utført som beviste dette. Systemet er montert i et kabinett fra Aopen med 350W psu, som jeg vet funker. Kabinettet er et par år gammelt. Utrolig frustrerende. Anyone? Trenger hjelp!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå