-KooPa Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Jeg har nå i ca et år sittet med MemoryCorp 512MB ram. Her for noen dager siden kjøpte jeg en Veritech 512MB rambrikke. Det merkelige er at under oppstart står det antall KB etterfulgt av Dual Channel. Det er jo brikker fra forskjellige produsenter, så hvorfor oppgis disse som Dual Channel? Har selv noen tanker om dette.. Bios kan vise feil.. Det er samme produsent men selges under forskjellige merkenavn, tilfeldighvis fikk jeg en brikke som er veldig/helt lik den jeg hadde. Det er en liten høydeforskjell på brikkene, så HELT fysisk identiske er de ikke. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan sjekke om de faktisk kjører i Dual Channel? Hvor mye hjelper egentlig Dual Channel? Var forresten kjempedigg å få 1GB ram, endelig fungerer pc'n som den burde. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Du får dual channel med to forskjellige brikker, men det vil kjøre som den dårligste brikken.. Har hørt at det er rundt 15% bedre ytelse ytelse med dual channel, men det kan selvsagt tas med en klype salt da forskjellige HK og chipset ikke utnytter det likt. Skal kunne sjekke om de kjører i dual channel i programmet Cpuz som du finner her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå