Gå til innhold

Tipp navnet på gjenstanden [Oppdaterte regler i førstepost]

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva er det her fornoe da?

http://www.haug.no/sortrondelag/trondheim/...ment&AutoFramed

6491670[/snapback]

Hehe.. Fremdeles er det feil.. Tro meg, de har feil produktnavn.. Jeg har benyttet en slik til dagen i 15 år, og jeg har aldri hørt noen kalt det for en 'kartpasser'. For en trøndelagsbonde, er det sikkert godt nok, men jeg hadde blitt mobbet ihjel om jeg hadde kalt det en kartpasser. Det blir nesten som å kalle dørken for gølvet det.. :)

Lenke til kommentar
Kan åpenbart kalles passer også. En gjenstand har ikke nødvendigvis bare ett navn som er riktig:

Maritim 1

Maritim 2

Maritim 3

Goscinny ;)

6495279[/snapback]

Står fremdeles på mitt.. Butikkfolka er amatører. :whistle: Sjøfolk er profesjonelle fagfolk når det gjelder bruk av denne passeren, og jeg skal ha det de kaller den!

Ja, jeg er sta, men dersom dere ikke kan ta utfordringen kan dere jo spørre meg om hva det er? :p

Lenke til kommentar

Du er veeldig nærmt.. Du mangler faktisk kun 2 bokstaver!

6496862[/snapback]

Så nære, men alikevel så langt unna. :cry:

Nei, jeg vet ikke hva annet det kan hete.

6496990[/snapback]

Okey.. Jeg gir meg.. Nermt nok.. Det er en Bestikkpasser.. Man bruker den til å føre bestikk med når man navigerer.

Versågod neste!

Lenke til kommentar

Bruker dere plottere på sjøen? I lufta er det upraktisk å ha med seg både bestikkpasser og parallelforskyver, hvis man en sjelden gang skulle finne å storsirkelnavigasjon uten navigasjonscomputer ombord... Med en slik

asacp-1lx.jpg

og en slik

SSR1210-056.jpg

og bra instrumentkart kan man finne frem :D

Lenke til kommentar
Beklager at jeg kverulerer, men bestikkpasser gir NULL svar på google ... Synes det var litt merkelig.

Googlefight!

Goscinny ;)

6497127[/snapback]

Hehe, Google vet tydeligvis ikke alt her i verden. Litt moro at Google blir pwned av en gammel sjøulk. Dere trenger ikke tvile.. Tro meg, denne passeren brukes til sjøs, og kalles ene og alene bestikkpasser fordi den benyttes i bestikket (kartrommet) for å ta bestikk (ta ut utseilt distanse)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...