Gå til innhold

Tipp navnet på gjenstanden [Oppdaterte regler i førstepost]

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Minner om en sånn dings til en gammel automat vi hadde,

sånn at man slo på en sånn knapp så spratt det ut en mynt..

Den kan vel ikke være en slik?

6085711[/snapback]

Er nok ikke det. :cool:

Men en _viss_ likhet kan man kanskje til nød si det er.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Solenoide til en elektrisk lås?

6086694[/snapback]

Hmm.. aner ikke hva en solenoide er for noe, men det kan jo hende det er riktig! :p

Denne dingsen er del i mekanismen som åpner CD-spilleren på en bærbar PC .. Next!

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

6086694[/snapback]

Hmm.. aner ikke hva en solenoide er for noe, men det kan jo hende det er riktig! :p

Denne dingsen er del i mekanismen som åpner CD-spilleren på en bærbar PC .. Next!

6086727[/snapback]

Ein motor altså? Såg så merkeleg ut

Lenke til kommentar

6086694[/snapback]

6086727[/snapback]

Ein motor altså? Såg så merkeleg ut

6086953[/snapback]

Nei, det er ingen motor. På bærbar-pc'er bare "klikker" cd-stasjonen ut, ikke som på vanlige pc'er. .. Kanskje litt sær ting.

Lenke til kommentar

Ja, det stemmer, den spretter ut. Er ein slags avansert versjon av ein penn då ;)

Ang. solenoid, så er det ein elektrisk sak. Ledning surra rundt ei metallkjerne for å indusere magnetfelt, mest brukt som elektriske ventilar.

Lenke til kommentar

Vet det egentlig ikke er min tur, men har et bilde jeg har veeeldig lyst til å poste :)

post-25283-1147434601_thumb.jpg

EDIT: Ja jeg komprimerte det bildet til døde... Men det ser stort sett greit ut til dette formålet, gidder ikke bruke 1 MB på det... (sjekke kamerainstillinger... Det skulle vært 2MB!)

Endret av kyrsjo
Lenke til kommentar

Ja sånn ca. ozelot... det er ekspansjonskammer for CO2 til paintballmarkører, men du var veldig nær så du får godkjent.

Kyrsjo: ser at det er en rød og en sort utgang på toppen, derfor er det enten en strømforsyning med likeretter eller en slags audio-dings. Siden den er rund kan det godt være det siste... jeg tipper et slags delefilter.

Lenke til kommentar
Isolator til elektriske kablar?

6088060[/snapback]

Nei. Se på forstørrelsen - det er masse elektronikk på "platene".

Ja sånn ca. ozelot... det er ekspansjonskammer for CO2 til paintballmarkører, men du var veldig nær så du får godkjent.

Kyrsjo: ser at det er en rød og en sort utgang på toppen, derfor er det enten en strømforsyning med likeretter eller en slags audio-dings. Siden den er rund kan det godt være det siste... jeg tipper et slags delefilter.

6088523[/snapback]

Den røde og sorte hullene er, så vidt jeg vet, til strømforsyning ja. Så vidt jeg kunne se var det til å putte gode gammeldagse "bananplugger" i, av type du finner i alle slags labber. Ikke at den er til å brukes inne i en labb...

Tips: platene er nesten like store som en CD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...