kyrsjo Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Av ren interesse; hva er det gullfargede rundt den? Ser ut som krimskrams i gull fra forrige århundre! Goscinny 6066388[/snapback] Det er vel en form for beskyttelse mot stråling i form av høyhastighetspartikler. Er faktisk gullfolie. Faren til en venn av meg fant en gammel kone som sydde sånne inne på Bajkonur (nei, jeg kan ikke stave det). Det var vist ikke slik man vanlivis gjorde det... Lenke til kommentar
esa Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) ja, men gullfolien er mest meint til å isolere og eg vett at rakettene som skytes opp fra andøya er "sounding rockets" de forsker på nordlysene og forskjellige vær mønstrer eller noe, fordi andøya ligger nærmt den artisk sirkel, osv... men eg er ikke sikkert hva ditt bilde egentlig er... esa Endret 8. mai 2006 av esa Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Her er en hel haug med gode prinsippskisser og bilder av ionemotorer. Wikipedia har som vanlig litt om saken de også http://en.wikipedia.org/wiki/Ion_engine Lenke til kommentar
araziel Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 hvis dere ikke vil ha flere operasjonslinker så får noen andre poste noe bra da :> Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 ja, men gullfolien er mest meint til å isolere og eg vett at rakettene som skytes opp fra andøya er "sounding rockets" de forsker på nordlysene og forskjellige vær mønstrer eller noe, fordi andøya ligger nærmt den artisk sirkel, osv... men eg er ikke sikkert hva ditt bilde egentlig er... esa 6066772[/snapback] Ja. De driver og forsker på plasma i ionosfæren eller noe, den greia som "bretter seg ut" når raketten spinner blir nesten to meter brei... Metallkulene på tuppen fungerer både som vekt og elektrisk kontakt med atmosfæren. De kopler noe som vistnok er temmelig likt et voltmeter til det. Poenget er å kunne varsle når radiosamband etc. detter ned for fly over nordpolen. Kan se om jeg kan få tatt et annet "rakettdelbilde" i morgen, har ikke med kamera i dag. Pendelvake Lenke til kommentar
esa Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) skal poste opp endå en rakett motor, men hva slags type er den? (den har et spesifisk navn...) rocket.jpg.bmp esa Endret 9. mai 2006 av esa Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Hvilken oppgave er det som gjelder? Lenke til kommentar
esa Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) hvilket rakett motor er dette? esa Endret 9. mai 2006 av esa Lenke til kommentar
araziel Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 plasmarakettmotor? hehe, jeg vettkje. Lenke til kommentar
esa Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 nei, det er et spesifisk navn... hva heter den? her er et annet bilde: esa Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Variable Specific Impulse Magnetosphere Rocket (VASMR) Hva er det denne mannen prøver å lære seg å bruke? Lenke til kommentar
esa Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 ja, VASIMR. det er en rakett som kan "change gears", det er veldig interessant men det bilde du har der... han lære å måle eller noe? esa Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Kanskje han er på skyvelære-lære-lære ? Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 En regnestav? 6072249[/snapback] Korrekt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Fritt frem for hvem som helst. Jeg har ikke noen gode bilder på lager. Lenke til kommentar
TEAM:defcon Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Stormligther? *fjorten tegn* Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Nope, det er ikke riktig. Goscinny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå