Gå til innhold

Tipp navnet på gjenstanden [Oppdaterte regler i førstepost]

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Siden vi ikke får noe bekreftelse fra kt600, får vi vel la leken gå videre. Det Simen1 og vegis har sagt stemmer VELDIG bra med google.

5962930[/snapback]

beklager beklager for at jeg er sein, kan jo bare si hva det er, siden du herved har erklert svarene som er gitt over for 'riktige' svar....

Det er en Doodle-Bass

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden vi ikke får noe bekreftelse fra kt600, får vi vel la leken gå videre. Det Simen1 og vegis har sagt stemmer VELDIG bra med google.

5962930[/snapback]

beklager beklager for at jeg er sein, kan jo bare si hva det er, siden du herved har erklert svarene som er gitt over for 'riktige' svar....

Det er en Doodle-Bass

5964764[/snapback]

Ok, beklager det.

Lenke til kommentar
Sniker litt i køen og slenger ut et bilde:

post-25283-1145813475_thumb.jpg

Noen som klarer å gjette hva det er? Det er et eksperimentoppsett som har et spesiellt navn (etter mannen som gjorde det først på slutten av 1700-tallet), for å måle en bestemt ting. Hva?

5974552[/snapback]

EDIT: Er den første delen av bildet som viser selve eksperimentet. Resten er måleutstyr som kansje kan gi noen hint.

Lenke til kommentar

Er det Cavendish-forsøket som vart gjort for å måle gravitasjonskonstanten (6,67*10^-11 Nm/kg^2)?

Edit: Fann ut at det er rett, so eg legg ut ei ny oppgåve.

post-21406-1145817552_thumb.png

Beklager litt dårleg bilete, men det er for mykje arbeid å rydde bort alt som er rundt tingen...

Endret av incanus
Lenke til kommentar
Anti statisk- elektrisitetsbånd? elns?

5978731[/snapback]

:!:

Hva er dette?*Trengervisst14tegn*

5977923[/snapback]

Er ikke det sånne disse vektløfterene bruker rundt håndleddene for å øke grepet, når de f.eks. løfter markløft?

5979315[/snapback]

Riktig! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg husker ikke navnet på dingsen men tror den er til å ta ut bunnen av sokkelen på sikringsholdere i sikringsskap med gammeldagse skrusikringer.

5985612[/snapback]

Du får rett på den.

Det kalles en bunnskruenøkkel

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

Det var navnet ja! : :woot:

Jeg skal se om jeg finner noe merkelig å ta bilda av.

Edit: Her kommer neste oppgave:

post-3851-1145979021_thumb.jpgpost-3851-1145979040_thumb.jpg

Se nøye på bildene. Teksten hjelper dere neppe til å finne ut hva dette er slags dings. Jeg vil ha en god beskrivelse av bruksområdet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...