klilleng Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 En bitsholder til å ha rundt et skrujern? 5508599[/snapback] Korrekt. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Ser ut som en holder for umbrako-trekker eller lignende verktøy Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Sånn tuppen eller noe til pumpe, til sykelhjul ++ Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 En del av en kjøttkvern? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Sånn tuppen eller noe til pumpe, til sykelhjul ++ 5509465[/snapback] Riktig. Den er for å koble til en beholder med komprimert co2. Sykkelpumpe for de late med andre ord. Din tur Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg vet at det ikke er min tur, men jeg fant en veldig bra en: Lenke til kommentar
Jove Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Ser ut som en gran med julelys i, fotografert av en som ikke er helt edru. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hmm.. Det virker som linjene er striplede, muligens med 100Hz, noe som i så fall tyder på at lukkertida er minst 0,5 sekunder. Kanskje 1 sekund å bedømme etter lengden på lingene og antall striper på linjene. Siden linjene er striplede ser det ut som lyskildene er lysstoffrør eller sparepærer. Bildet ser ut til å være tatt på sommeren, muligens Juni. Kansjke kl 01.02 natt til fredag 3 juni. Så jeg tror ikke det er nyttråsfyrverkeri. Siden det er mørkt og bildet er tatt på natta så er det neppe nord for ca Trondheim, der det er litt lyst på den tiden av døgnet på natta. Dvs. sansynligvis i Sørnorge en plass siden det ikke var helg og fellesferien ikke var begynt da. For å gjette villt: Porsgrunn? eller rett og slett Trondheim? Det første bildet som ble postet var 3 megapixler. Med tanke på at bildet er tatt i fjor sommer og Canon er den mest populære kameraprodusenten så vil jeg tippe at kameraet er et Canon Powershot A75. A75 solgte veldig bra og er det siste veldig populære kameraet med 3 megapixler fra Canon. Men så: Hva er det som bølger opp og ned på bildet? Siden linjene ser ut til å ligge veldig synkront og bildet trolig er et utsiktsbilde/landskapsbilde så tror jeg det er fotografen som har rørt på seg. Bevegelsen ser ut til å at fotografen har stått på samme sted men vridd seg rundt med en viss vinkel. F.eks litt mot 45 grader mot venstre for å få med seg utsikten på venstre side av der han ser utover og så vridd seg f.eks 180 grader mot høyre. For hvert steg han har med føttene blir det en bølgetopp. Bildet er altså utsikt over et område, kanskje ett eller flere hus. Men trolig ingen biler siden det ikke er noen røde streker i bildet. Å bedømme ut fra formen på bølgene og dermed lengden på stegene i både lengde og tid ser fotografen ut til å være voksen av størrelse, muligens rundt 22 år (snart 23). Bildet ser også ut til å være lagt inn via en PC med et trådløst Logitech G7 tastatur som merkelig nok ble levert uten batterier, og muligens med Logitech MX510 mus. Eller kanskje kanskje via en bærbar PC med navn Amilo D7830. Ut fra disse valgene og det teknisk gode og kunstneriske bildet ser det ut til at fotografen er over gjennomsnittlig kreativ og har over gjennomsnittlig vitenskapelig og teknisk forståelse. F.eks en med minst ingeniørhøyskole. Ut i fra en såpass utdannelse og annet utstyr så har sikkert fotografen også en Athlon64, kanskje en 3200+ sokkel 754 og et Radeon X800 Pro Vivo skjermkort. Er jeg inne på noe Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Hmm.. Det virker som linjene er striplede, muligens med 100Hz, noe som i så fall tyder på at lukkertida er minst 0,5 sekunder. Kanskje 1 sekund å bedømme etter lengden på lingene og antall striper på linjene. Siden linjene er striplede ser det ut som lyskildene er lysstoffrør eller sparepærer. Bildet ser ut til å være tatt på sommeren, muligens Juni. Kansjke kl 01.02 natt til fredag 3 juni. Så jeg tror ikke det er nyttråsfyrverkeri. Siden det er mørkt og bildet er tatt på natta så er det neppe nord for ca Trondheim, der det er litt lyst på den tiden av døgnet på natta. Dvs. sansynligvis i Sørnorge en plass siden det ikke var helg og fellesferien ikke var begynt da. For å gjette villt: Porsgrunn? eller rett og slett Trondheim? Det første bildet som ble postet var 3 megapixler. Med tanke på at bildet er tatt i fjor sommer og Canon er den mest populære kameraprodusenten så vil jeg tippe at kameraet er et Canon Powershot A75. A75 solgte veldig bra og er det siste veldig populære kameraet med 3 megapixler fra Canon. Men så: Hva er det som bølger opp og ned på bildet? Siden linjene ser ut til å ligge veldig synkront og bildet trolig er et utsiktsbilde/landskapsbilde så tror jeg det er fotografen som har rørt på seg. Bevegelsen ser ut til å at fotografen har stått på samme sted men vridd seg rundt med en viss vinkel. F.eks litt mot 45 grader mot venstre for å få med seg utsikten på venstre side av der han ser utover og så vridd seg f.eks 180 grader mot høyre. For hvert steg han har med føttene blir det en bølgetopp. Bildet er altså utsikt over et område, kanskje ett eller flere hus. Men trolig ingen biler siden det ikke er noen røde streker i bildet. Å bedømme ut fra formen på bølgene og dermed lengden på stegene i både lengde og tid ser fotografen ut til å være voksen av størrelse, muligens rundt 22 år (snart 23). Bildet ser også ut til å være lagt inn via en PC med et trådløst Logitech G7 tastatur som merkelig nok ble levert uten batterier, og muligens med Logitech MX510 mus. Eller kanskje kanskje via en bærbar PC med navn Amilo D7830. Ut fra disse valgene og det teknisk gode og kunstneriske bildet ser det ut til at fotografen er over gjennomsnittlig kreativ og har over gjennomsnittlig vitenskapelig og teknisk forståelse. F.eks en med minst ingeniørhøyskole. Ut i fra en såpass utdannelse og annet utstyr så har sikkert fotografen også en Athlon64, kanskje en 3200+ sokkel 754 og et Radeon X800 Pro Vivo skjermkort. Er jeg inne på noe 5511659[/snapback] Hihi. Har du drevet og lest mine gamle poster(veldig gamle, ettersom det er lenge siden jeg hadde amilo'en)? Men det er ikke jeg som har tatt bildet, det kommer fra en.wikipedia.org/wiki/Alternating_current. (og G7 er en mus). Endret 28. januar 2006 av JeffK Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hehe.. Jeg har nok lest litt av de gamle innleggene dine ja Jaja, så jeg hadde rett på bildet selv om jeg bomma på musa? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Veldig bra, Simen1. Bortsett fra at lys drevet av vekselstrøm har en frekvens på 50hz. Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hehe.. Jeg har nok lest litt av de gamle innleggene dine ja Jaja, så jeg hadde rett på bildet selv om jeg bomma på musa? 5511722[/snapback] Du tenkte vel at jeg bor i Porsgrunn, etter som bildet ligger på hit.no. Du så i "Holgers lille NTNU-tråd" at jeg kanskje går på NTNU og helgarderte deg, ettersom det kunne hende jeg benyttet meg av den gamle hjemmesideplassen fra HiT. Er jeg inne på noe Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Veldig bra, Simen1. Bortsett fra at lys drevet av vekselstrøm har en frekvens på 50hz.5511742[/snapback] Hmm.. Tenkte meg at noen ville reagere på det men når er det vel frekvensen som er 50Hz og siden en perode har en topp og en bunn og både toppen og bunnen fører til et lysglimt så blir det vel 100 lysglimt per sekund. 100Hz lysglimt på 50Hz vekselstrøm. Blir det ikke sånn da? Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Veldig bra, Simen1. Bortsett fra at lys drevet av vekselstrøm har en frekvens på 50hz. 5511742[/snapback] Bildet ser ut til å være Prince George, British Columbia, som er i Canada. I Canada har de 60Hz Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Du tenkte vel at jeg bor i Porsgrunn, etter som bildet ligger på hit.no. Du så i "Holgers lille NTNU-tråd" at jeg kanskje går på NTNU og helgarderte deg, ettersom det kunne hende jeg benyttet meg av den gamle hjemmesideplassen fra HiT. Er jeg inne på noe 5511758[/snapback] Jepp, det Trondheim hentett jeg fra Holgers NTNU-tråd og porsgrunn hentet jeg fra at bildet var mørkt: (ikke Trondheim) og denne tråden der du vet noe om en person fra porsgrunn. Det med kameraet, dato og tidspunkt hentet jeg ut fra metadataene i bildet. 1 sekund, F/4,8 Canon Powershot A75, 3.6.2005 kl 01.02. * Lete etter sære ting å ta bilde av * Endret 28. januar 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
Jove Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hvordan kommer den nederste hvite linjen inn egentlig? Er vel bare den som ikke har det samme mønsteret som de andre? Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Du tenkte vel at jeg bor i Porsgrunn, etter som bildet ligger på hit.no. Du så i "Holgers lille NTNU-tråd" at jeg kanskje går på NTNU og helgarderte deg, ettersom det kunne hende jeg benyttet meg av den gamle hjemmesideplassen fra HiT. Er jeg inne på noe 5511758[/snapback] Jepp, det Trondheim hentett jeg fra Holgers NTNU-tråd og porsgrunn hentet jeg fra at bildet var mørkt: (ikke Trondheim) og denne tråden der du vet noe om en person fra porsgrunn. Det med kameraet, dato og tidspunkt hentet jeg ut fra metadataene i bildet. 1 sekund, F/4,8 Canon Powershot A75, 3.6.2005 kl 01.02. * Lete etter sære ting å ta bilde av * 5511808[/snapback] Fikk en liten "the call is coming from inside the house"-følelse med en gang. Endret 28. januar 2006 av JeffK Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Hvordan kommer den nederste hvite linjen inn egentlig? Er vel bare den som ikke har det samme mønsteret som de andre? 5511826[/snapback] Jeg tror den har samme mønster som de andre. Den er bare forskjøvet horisontalt i forhold til resten, noe som tyder på at det hvite lyset står til venstre for alle de lysene som han lager løkke med. (Noen av de svakere linjene har samme form som det hvite lyset) JeffK: Hehe.. Nei, jeg tror ikke jeg har hilst på deg IRL. Han som hadde hjemmesiden du linket til har CVen sin på hjemmesiden. På CVen hans står det Høyskolen i porsgrunn 2004-2005. Er det en du kjenner fra høyskolen du gikk på? Er du med på noen av bildene han har fra skolen? Endret 28. januar 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå