Gå til innhold

Tipp navnet på gjenstanden [Oppdaterte regler i førstepost]

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er litt OT, men jeg tror det kan være nyttig for tråden om jeg gir Premium et hurtigkurs i foto: Trykk på den knappen som er merket med en liten blomst (til venste for OK-knappen på ditt Epson L410 kamera). Da skifter kameraet over til nærmodus (også kalt makromodus) og får bra fokus på ting som er fra ca 10 til 50 cm unna kameraet. Når du tar bilder så nært kan det også være lurt å slå av blitzen (knappen merket med et lyn, til høyre for OK-knappen på ditt kamera), og heller bruke en spotligt eller dagslys for å få nok lys til bildet.

Her er en liten test jeg gjorde nå nettopp. Det til venstre er uten makro, og det til høyre med.post-3851-1136313746_thumb.jpg

Ellers så tipper jeg det er en adapter mellom coax og en forhistorisk dipol-kontakt for TV-antenne.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Ellers så tipper jeg det er en adapter mellom coax og en forhistorisk dipol-kontakt for TV-antenne.

5378784[/snapback]

Det stemmer (tror jeg iallefall) Jeg er ikke helt sikker, men vet iallefall at tampen brenner såpass et jeg må gi deg rett.

Og jeg prøve makroknappen først, men bildet ble ikke bedre av den grunn. Lampen min viklet seg inn noe rot, så det ble med et dårlig bilde :p

Simen1 sin tur!

Lenke til kommentar

Ny oppgave. Jeg kan gi noen hint med en gang: Den lange enden og kanten som går rundt åpningen er ikke laget i samme stykke tre. De er altså bevegelige i forhold til hverandre. Hele saken er ca 8-10 cm lang.

Jeg vet ikke navnet på den, så en forklaring på hva den brukes til holder. Hvis noen har et navn også så vanker det selvfølgelig ære og berømmelse til vedkommende. :)

post-3851-1136322629_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...