Stjernestøv Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Da prøver vi: Blåskjellfarm. Korrekt! For de som har lyst å starte med dette så ligger det en brosjyre på temaet her: pdfDa trenger du bare en fjord på vestlandet og du er i gang Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Da var det visst min tur igjen Beklager sent svar, internett er ikke helt godt på jobb her ute midt i Nordsjøen.. Lenke til kommentar
MogensAlfonse Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Dette ser ut til å være et navigasjonsinstrument. Men akkurat hva det heter er jeg usikker på. "Sekstant" dukket opp i hodet mitt, men det er vel ikke helt riktig? Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Sekstant er det ikke. Navigasjon? Hmm, ikke helt. Tenk litt høyere opp. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Det er vel kanskje et solur? Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Nei. Er nok noe mer avansert enn et "simpelt" solur. I dagens "retrokretser" kan man få kjøpt replicaer i messing. Det finnes også tegninger/maler for å lage slike selv i papp. Ble oppfunnet/konstruert for 4-500 år siden. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 (endret) Tipper på en vindmåler? Endret 5. april 2010 av Vizla Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Da tipper du veldig feil. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Det ser veldig ut som en slags kalender, som viser noe mer også. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Da må det være en slik; Alfonsine tables Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Astrolabium engelsk: Astrolabe Helt spesifikt er det en Hartmann astrolabe Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Da er det guden hvis avatar representerer en gorillahånd der bringer tråden videre. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Beklager ventingen. Her er to nøtter i en: Jeg vil ha navnet på skapningen som pollinerer denne blomsten: Blir sikkert ikke lett tenker jeg Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Nei. Det var lenge et mysterium hvordan denne blomsten ble pollinert. Darwin oppdaget denne blomsten, men han kunne ikke finne ut hva det var som sørget for pollineringen. Han konkluderte med at det måtte være en skapning med usedvanlig lang tunge/snabel og at denne ville bli funnet. I nyere tid fant man beviset. Darwin hadde rett han Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Nope. Du må nok leke detektiv på nett for å finne svaret på denne Hvis da man ikke tilfeldigvis har hørt om denne "blomsten og bestøveren" før... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 (endret) Værste er at jeg har sett den for lenge siden, og husker hele problemstillingen, men kan ikke huske hva den eller dyret heter EDIT: Husker jeg feil, eller er det så "kjedelig" som en møll? Endret 5. april 2010 av Flimzes Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 http://www.youtube.com/watch?v=OMVN1EWxfAU Jepp! fantastisk bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå