TheKims Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Tror vi er klar for et lite hint. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 SeaLion er inne på noe Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Oppvarmingstav for å varme seg på. Den avgir varme når den knas. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg husker ikke navnet, men den fungerer slikt at det blir gnister når du gnir/sklir mynten over den, right? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Ingen korrekt så langt. Kan legge til at det føles og kjennes ut som plast, og er det skal veldig mye til før den brekker. Den er absolutt ikke av plast. Dette spiller dog ingen rolle for dens funksjon. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Opptenningsstav til bruk ved sveising? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Er det laget av lær? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Nok et skudd i blinde. "HEAT COAGULABLE PAPER COATING COMPOSITION WITH A SOY PROTEIN ADHESIVE BINDER" Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Om jeg avslører hva det er laget av, er det en god mulighet for at jeg avslører hva det er. Hva mener du med bryne? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hva mener du med bryne? Bryne kalles ofte også en slipestein, altså en knivsliper, bortsett fra at bryner ikke nødvendigvis er laget av et steinmateriale. Og en sånn kan muligens også brukes for å lage gnister med? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hva mener du med bryne? Bryne kalles ofte også en slipestein, altså en knivsliper, bortsett fra at bryner ikke nødvendigvis er laget av et steinmateriale. Og en sånn kan muligens også brukes for å lage gnister med? Samt at et bryne vanligvis kan brukes mer enn en gang. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Det er ikke det nei. Jeg skal bort i et par dager nå, så noen andre kan gi dere en ny oppgave å få "bryne" dere på (he he he he). Det på bildet mitt er en slags plate med noe min far trodde var krutt fra en tysk eller norsk båt som ble sunket under andre verdenskrig. Da han var yngre dykket han og noen venner ned i vraket og hente opp hundrevis av slike og tente på de i fjæra. De brenner utrolig godt. Jeg googlet litt rundt, og fant ut at det muligens kan være plater med kull og fosfor, men jeg er ikke sikker da det ikke var noe bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå