Gå til innhold

Tipp navnet på gjenstanden [Oppdaterte regler i førstepost]

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Merk at jeg tidligere skrev "Det finnes alternative måter å behandle metallet på". Aluminiumsindustrien er dessuten en mye mer omfattende prosess som innebærer mye mer enn bare smelting. Hvis vi ser på produksjonstallene for Sauda og Porsgrunn siste døgn, og ganger det med 365, så ligger den årlige produksjonen på 411 355 tonn. Og da har jeg ikke regnet med biproduktet slagg, som også knuses og selges. Legg til resten av ferromanganindustrien, og du ser klart hvilken type industri som produserer mest metall.

Over til saken vår: En kjefteknuser roterer ikke. Det finnes i hovesak tre typer knusere som blir brukt i metallindustrien. Det er kjefteknuser, piggvalser og xxx-knuser. Navnet ligger i måten den knuser på ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merk at jeg tidligere skrev "Det finnes alternative måter å behandle metallet på". Aluminiumsindustrien er dessuten en mye mer omfattende prosess som innebærer mye mer enn bare smelting.

6610337[/snapback]

Jepp ! Har jobber for ÅSV/Norsk Hydro i Øvre Årdal (Å1) i sin tid og vet hva det går ut på.. ;)

Men back to the basic, var svaret riktig og neste man videre ?

Lenke til kommentar

Jeg må si fritt frem og førstemann til mølla for jeg har ikke tatt noen bilder av rare gjenstander i det siste. :)

OT: Jøss, jarmo. Hva jeg ikke vet om deg. Jeg har også jobbet på aluminiumsverk (sunndalsøra) for et par år siden. Jobbet forresten for Eramet noen får før det igjen. Jasså, det er her metallgjengen samles :p

Lenke til kommentar
Jobbet forresten for Eramet  noen får før det igjen. Jasså, det er her metallgjengen samles :p

6610639[/snapback]

Jobbet du på ENP da?

Jeg har jobbet hver sommer på ENS i årevis. Kjørt slaggbil, knust metall, pakket big bags, lastet båter, stuffet containere og stort sett det som er å gjøre på ferdigvarebiten. Utrolig interessant og lærerikt arbeid.

Lurte litt på hvordan du kunne ha så god kjennskap til hvordan ting ble pakket og skipet her, men at du har jobbet for Eramet forklarer jo saken. ;)

Lenke til kommentar
Jepp ! Har jobber for ÅSV/Norsk Hydro i Øvre Årdal (Å1) i sin tid og vet hva det går ut på.. ;)

Men back to the basic, var svaret riktig og neste man videre ?

6610359[/snapback]

OT: da har du kanskje vært borti alu-profiler som skulle til TeamTec, og da har jeg kanskje tatt de imot på teamtec og laget vinduer av de... hihi

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...