Gå til innhold

Tipp navnet på gjenstanden [Oppdaterte regler i førstepost]

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, det er vel forsåvidt riktig. Men jeg er ute etter en annen ting, den kommer fra et bilde med et navn på.

Hvilket navn?

6555492[/snapback]

Med andre ord, så har du tatt bilde av en ting på et bilde, og vil at vi skal finne navnet på det bildet ?

Lenke til kommentar

Kanskje ikke så rart at ingen svarte riktig, da du brøt reglene :yes: Bildet skal være av hele gjenstanden og være i relativt god kvalitet.

Minner om at hovedpoenget med denne tråden er å legge ved bilde av et objekt som er vanskelig å se hva er, og ikke nødvendigvis kryptiske bilder som skjuler helhetsinntrykket av gjenstanden.

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Et transportsystem mellom verket og båten?

En knuser?

En sikt?

En trakt til å fylle på storsekker med?

(De tre siste gjelder bare en liten del av metallet som skipes ut fra norge så det er sikkert ikke det, men siden det står stavanger i signaturen din så er det kanskje smelteverket i Sauda du lar respresentere alle smelteverkene i norge. I Sauda skipes det kun ut knust, siktet og storsekk-pakket metall, men de fleste smelteverk gjør dette på en annen måte en dem.)

Lenke til kommentar
Et transportsystem mellom verket og båten?

En knuser?

En sikt?

En trakt til å fylle på storsekker med?

(De tre siste gjelder bare en liten del av metallet som skipes ut fra norge så det er sikkert ikke det, men siden det står stavanger i signaturen din så er det kanskje smelteverket i Sauda du lar respresentere alle smelteverkene i norge. I Sauda skipes det kun ut knust, siktet og storsekk-pakket metall, men de fleste smelteverk gjør dette på en annen måte en dem.)

6607812[/snapback]

De fleste smelteverk sender enten i bulk, i bigbag eller i container. Det sendes også i kombinasjoner. Å sende uknust metall er som å sende bolledeig til butikkene. Nå skulle jeg definert smetleverksindustrien jeg snakker om med produksjon av manganlegeringer. Alle disse verkene lever ferdig knust produkt: Ferromangan (Sauda, Porsgrunn, Mo i Rana og Kvinesdal), ferrosilisium (Bjølvefossen, Bremanger) og simetal (Thamshavn, Salten), da de som produserer aluminium er en annen type industri.

Sauda (Nord-Europas største manganverk) og Porsgrunn er i praksis en fabrikk som produserer mer enn 70 % av Europas ferrolegering. Altså også en stor del av norges metallproduksjon. Så man kan si at veldig store deler av metallet sendes knust.

Stålverk valser ut metallet, mens aluminiumsindustrien (i hovedsak Karmøy, Årdal Mosjøen, Sundalsøra og Husnes) støper som regel i barer men også ruller.

Jeg skiller metallindustrien ut i 3 hovedkategorier: Smelteverk, Aluminiumsverk og Stålverk.

Til saken igjen: Ja, det er en knuser. Men jeg vil ha navnet på denne bestemte typen som er svært karakteristisk...

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Jaja, da er vi litt uenige på definisjonen av "smelteverk". Jeg definerer smelteverk til å inkludere aluminiumsverk og stålverk, samt Zink og Titan som produseres i Odda, og FeSi-verkenes produksjon av microsiloca. For ikke å glemme nikkelproduksjonen i kristiansand, silisium i glomfjord og porsgrunn og magnesiumen i Mosjøen. Og når det gjelder mengde så tror jeg det selges større mengder Aluminium fra Norge enn andre legeringer. Årsproduksjonen i fjor passerte forresten 1 million tonn. Andre tall har jeg ikke.

Men over til saken: En kjefteknuser? Av rotasjonstypen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...