Xyril Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Var usikker på om denne posten skulle legges under "nettverk" eller "internett", så bare flytt den om dere synes den ikke passer inn her. Etter datamaskinen min ble angrepet av virus mens jeg fremdeles hadde Windows XP SP1, fant jeg ut at jeg måtte installere SP2. Har prøvd SP2 en gang tidligere, men fant jeg ut at jeg måtte formatere det og legge inn SP1 igjen, siden internettet på SP2 da også heller ikke virket. Nå klarer jeg ikke å skaffe en SP1-CD, så jeg har ikke noe annet valg enn å prøve å fikse problemet. Jeg kobler meg til internett gjennom en D-Link DI-614+ trådløs ruter via en D-Link DWL-120 nettverkskort. Når jeg har installert SP1 tidligere, har det bare vært å følge instruksjonene i manualen som følger med nettverkskortet, og jeg har vært i stand til å koble meg til ruteren uten problemer. Nå når jeg har installert SP2, går ikke det lenger. Jeg klarer å finne ruteren i listen over tilgjengelige tilkoblinger, men jeg klarer ikke å koble meg til. Det er ingenting i veien med signalet mellom ruteren og nettverkskortet, siden de står akkurat samme plass som da jeg hadde SP1 installert. Jeg har heller ikke endret på noen andre innstillinger enn de som er standard for Windows, altså akkurat de samme som da jeg hadde SP1 innlagt. Som sagt har jeg hatt SP2 installert en gang tidligere, og jeg fikk aldri internettet til å virke da heller, så dette er ingen engangshendelse. Lyset blinker også på nettverkskortet og viser at det er installert på korrekt måte. Jeg har prøvde både å ta ut strømmen på modemet og på ruteren for så å sette de inn igjen, uten at det utgjorde noen forskjell. Finst det noen innstillinger som har blitt endrer fra SP1 til SP2 som kan være årsaken, om som jeg trenger å "skru tilbake"? Har noen ideer om hvorfor dette ikke virker? Fysisk skal det ikke være noe galt med tilkoblingen mellom de to enhetene. Finst det noen innstillinger vedrørerende nettverk Microsoft har endret på når de gikk over fra SP1 til SP2? Jeg har også prøvd å laste ned Microsoft Patch (KB884020) som skal fikse et lignende problem med internett etter installering av SP2, legge det inn og installerte medfølgende "fixreg.reg" uten at det hjalp. På forhånd takk for alle innspill. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Nyeste driver til nettkortet? Nyeste BIOS på maskinen? Opplevd rare ting har skjedd i skjeldne tilfeller med SP2 kombinert med gammel og buggete BIOS. Lenke til kommentar
Xyril Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Ser ikke ut som om det er det som var problemet. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Har du slått av SP2 sin brannmur? Alt er stengt default i den. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Har du slått av SP2 sin brannmur? Alt er stengt default i den. 5284468[/snapback] Nei, den stenger ikke for DHCP og endel andre tjenester naturlig nok Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Har du prøvd å lage en Windows cd med SP2 integrert i innstalasjonen? Det er svært enkelt hvis du bruker Autostreamer. En veiledning ligger på denne linken. Lenke til kommentar
smurt Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Gå inn i nettverksinnstillinger og disable "la windows styre internett" Prøv det. Ordnet seg for meg Lenke til kommentar
Xyril Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2005 Har du prøvd å lage en Windows cd med SP2 integrert i innstalasjonen?Det er svært enkelt hvis du bruker Autostreamer. En veiledning ligger på denne linken. 5285918[/snapback] Da installerer jeg heller SP1 på nytt. Gå inn i nettverksinnstillinger og disable "la windows styre internett"Prøv det. Ordnet seg for meg Hvordan gjør jeg det? Jeg finner ingen slik boks. Lenke til kommentar
Dappy Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 får du gul varsel trekant på oppkoblingen? isåfall kan dette løse det. gå på start kappen. velg kjør kjør komadoen netsh winsock reset Reboot. kan være en løsning Med venlig hilsen Leif Gundersen aka Dappy Lenke til kommentar
raysv Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Har du slått av SP2 sin brannmur? Alt er stengt default i den. 5284468[/snapback] Nei, den stenger ikke for DHCP og endel andre tjenester naturlig nok 5284497[/snapback] Stenger kanskje ikke for DHCP nei, men jeg kom ikke på nett med SP2 før jeg deaktiverte brannmuren! dvs, jeg fikk pinga for. eks www.vg.no fra cmd, men klarte ikke å åpne sidene i IE., Lenke til kommentar
Msport Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Hadde samme problemet som deg på min Fujitsu Simens Pro V2000 laptop. Ikke snakk om at jeg fikk noen kontakt med nettverk her hjemme eller andre steder. Begge mine søsken kjøpte seg lik laptop litt senere, men da med SP2. På søndag ga jeg SP2 en siste sjanse, med instalasjons cd fra dem. Og det fungerte faktisk! Så en Win XP cd med SP2, kan være løsningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå