Gå til innhold

Framebuffer og nvidia-driver

Anbefalte innlegg

Hei.

Andre som har problemer med å bruke framebuffer sammen med nvidia driver?

Med standard nv-druiver kjører jeg fint 1280x1024x16 på framebufferen, men når jeg installerer nvidia-driveren funker ingenting, ikke engang 800x600x256...

Har samme problemet både på ubuntu, slackware og suse..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man bruker nvidia og ati drivere til X, så blir det ofte kluss med framebuffer så lenge man ikke bruker standard vesa. Er noe med at både nvidia driveren, og nvidia framebufferen prøver å skrive til de samme minneområdene osv. Bruk vesa framebuffer isteden, det fungerer.

Edit: Ops, trodde du skrev at du brukte nvidia framebuffer. Hvis du bruker vesa framebuffer, så vet jeg ikke hva problemet er.

Endret av Blurpy
Lenke til kommentar

Neei,, har ikke tukla med framebufferdriveren som jeg vet,,

Har bare endra "driver" i xorg.conf fra "nv" til "nvidia"...

I ubuntu blir tty1-tty6 helt svarte rett etter X blir lastet, mens i slackware og SuSe kommer det masse rare tegn.

(Blir kanskje forskjellig fordi jeg kjører 1280x1024 framebuffer i Suse/Slack men jeg kjører 1024x768 i ubuntu...)

Har foressten brukt apt-get til å legge inn driveren i ubuntu, mens jeg har brukt .run fila fra nvidia.com på slack og suse

Lenke til kommentar

hmm,, synes det var rart om det ikke var NOEN her som kjørte framebuffer/nvidia her da men,, fint hvis noen hadde et par tips, eller i det minste kunne poste xorg.conf og hvilken framebuffermode de kjører..

har et annet spørsmål også,,

Jeg får ikke dvd-avspilling til å funke skikkelig i ubuntu (5.10)

Den hakker litt, både i xine og ogle.

Kjører xv/alsa driver på begge. Det som er rart er at vanlige .avi og .mpg filer kjører helt glatt, det er bare når jeg spiller av DVD det hakker.

(Det hakker ikke mye, bare nok til at det blir litt ubehagelig å se på)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...