Manuel Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Jeg har for lengst innsett at det er på tide å oppgradere PCen, men det er først nå jeg har bestemt meg for å gjøre det. Specsene på den maskina jeg har nå er følgende: Athlon 800Mhz (bruker driiitgamle VIA KT133 hehe, TB altså for de som ikke har forstått...) Aopen Ak33 Apoen midi-tower (dårlig lydisolering, dårlig plass og "ALLE" har det, stygt er det òg) 384Mb Ram (256 + 128) SDram 10 GB HD!!!!!(30Gb disken fra IBM føkka, fikk en ny 40GB da som jeg ikke har satt inn) Audigy Player Geforce 2GTS Det er vel dette som er verdt å nevne. Som dere kanskje har forstått så er maskina selvbygd (hater ferdigmaskiner). OK, mange av delene skal bare flyttes over i et nytt kabinett, som jeg forresten allerede har skaffet (Chieftec Dragon Big Tower). Det jeg altså da trenger er HK, Skjermkort, Vifte til CPU (og CPU dah...) og Ram. Maskina skal være basert på Athlon XP - no doubt og skjermkortet skal være av typen Gf4 ti4200. Det jeg da trenger råd om er hva slags hk jeg skal ha (basert på erfaringer helst) ram som passer til Hket (registred/unregistred, vil ikke bruke altfor mye penger her mao. ikke no' TwinMos, Corsair ol.) og hvilket merke skjermkortet skal være av (128 eller 64?) samt vifte (hva med SilentTwin) Hva det hovedkortet angår skal det ha 5 PCI plasser (AGP óg....needless to say), støtte for Thoroughbered og den "gamle" Palomio(Thoroughbered er for dyr, men kjekt å ha muligheten, men øh er det mulig?) og RAID. Innebygd nettverkskort hadde vært bra men ikke et krav. Hvilket brikkesett er best å bruke?AMD, VIA, NVIDIA? Så trenger jeg vifte da, men hvilken skal jeg velge? jeg har ikke tenkt å overklokke, men det hadde vært kjekt å ha muligheten (ha litt margin lissom). Vifta må likevel være stillegående. Jeg går utifra at kjølepasta er en nødvendig erstatning til tyggisen som følger med vifta. Man kommer vel ikke utenom Arctic Silver? Gf4 Ti4200 er vel greit det? det er jo så billig nå, og da slipper jeg å sitte å furte for at jeg har betalt 5k på et skjermkort som ikke kan kjøre morgendagens spill. Og til slutt. Lønner det seg virkelig å skaffe ny PC nå. Skal ikke f.eks Barton komme snart og Rad9700 slik at prisen dumper til bunns? Takker på forhånd for svar Lenke til kommentar
las^se Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 asus a7v333 raid = konge hk!! har det uten raid, og det er bare supert!! pov/asus/gainward = du kan velge.. ikke store forskjellen... har selv ti4200 64mb fra gainward og får nesten 10 000 3dmarks i 1024*768*32 og 6500+ i 1600*1200*32, så det holder i lange baner! xp2000+ er den prossesoren du får mest ytelse for pengene.. er å hente for en liten tusenlapp! nanya-minne koster 500-600 for 256mb, og er testet av asus til dette hk'et... ingen problemer så langt! viss du ikke har hastverk kan du bestille alt dette fra itbutikken.dk til en rimelig penge... jeg fikk hk, cpu og minne til 2000,- inkludert frakt... hadde for noen dager siden en tbird850mhz... jeg sier bare: oppgrader!!!! hehe Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 3. september 2002 Forfatter Del Skrevet 3. september 2002 Takker for rask respons. Skal vurdere forslaget. Veldig fristende må jeg si... En kamerat av meg har et MSI-kort (husker ikke helt MSI ett-eller-annet Ru) som virker bra, men det er egentlig alt for gammalt. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Prøv å unngå AMD. Prosessoren lager rett og slett for mye varme og du risikerer en flyvemaskinlyd fra kabinettet. Opplever dette hver gang jeg trykker på power :sad: Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 3. september 2002 Forfatter Del Skrevet 3. september 2002 Prøv å unngå AMD. Prosessoren lager rett og slett for mye varme og du risikerer en flyvemaskinlyd fra kabinettet. Opplever dette hver gang jeg trykker på power De nyeste AMD-prosessorene produserer da ikke så mye varme som de gamle (org. og TB)? Litt støy kan jeg leve med. Mye kommer jo an på vifta også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå