JonH Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Bruker litt av fritiden til slektsforskning, og lurer dermed på hvordan jeg bør lage slektstre på nett. Skriver all koden fra bunnen av og det blir sannsynligvis en j**lig jobb om jeg skal bruke tabeller... Bruker ikke noe slektsprogram, men det lønner seg sikkert å bruke et som genererer html-kode direkte? Eller anbefales det å bruke php og database? Jeg har vurdert å ha det i denne formen, med ett inntrykk for hver generasjon tilbake, Hvert navn skal linke til mer informasjon. 1. Meg selv 1.1. Far 1.1.1. Farfar 1.1.1.1. Oldefar .... osv 1.1.1.2. Oldemor .... osv 1.2. Mor ... osv Lenke til kommentar
Mobsan Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Ikke bruk tabell, bruk lister, det vil hjelpe deg stort. Ellers hvis du skal ha funksjonalitet, bør du gå over til php/database Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Gjett hvordan jeg løste det problemet da. Jeg åpnet microsoft excel og begynte å fylle inn informasjonene i cellene. Kan også formatere cellene slik at den blir fin. Så kan du vise den i nettleseren, så høyreklikker og viser kilder. Litt off-topic, men den kilder-delen er on-topic. hehe Endret 11. desember 2005 av anderenlee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå