Delvis Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Går det noen passasjerskip fra Norge (eller England) til Usa lenger? Lenke til kommentar
Canute Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Uten å ha noen slags form for fakta, så vil jeg tro de eneste båtene som går fra Europa til USA må være cruiseship. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Går vel noen form for cruiseskip til karribien tror jeg Ellers går det en del lasteskip tror jeg. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Jeg vet om en som fikk en sykdom sist han var i statene som gjorde at han ikke tåler trykkabinene i fly. Han endte med å seile tilbake.... Det går ingen faste passasjerbåter nei, men nå og da går det et og annet cruiseskip. Et par lasteskip har også en lugar du kan leie under overfarten. Men vil nok anbefale deg å fly! (Om det er cargo vi snakker om går det en del båter) Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 DFDS har en rute fra Kristiansand til Newcastle. Så du skrev England i parantes. Ferga som seiler er dog såpass sliten at den til nød kan kalles for Crusieskip. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Navnet som raskt kommer frem er da naturligvis Cunard Lines, som gjør sitt publikum klart på denne måten: The legacy of Cunard... It was a more civilized era, the golden age of sea travel. Crossing the ocean was a grand event unto itself, the very embodiment of sophistication and privilege. And traveling Cunard was what one naturally chose for such a voyage. Cunard's glorious ocean liners were floating palaces of art deco splendor and Edwardian excess, surrounding guests with every comfort and luxury. They attracted the greatest personalities of the day, from world leaders to movie stars, who sipped champagne at festive black-tie soirees and strolled along graceful promenades attired in their finest apparel. It was the quintessence of luxury travel, and getting there was truly half the fun. Med andre ord, noe utenfor mitt budsjett. Rutetidene viser de forstatt er i business, med omtrent månedlige transatlantiske avganger. Lenke til kommentar
Zyko Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 DFDS har en rute fra Kristiansand til Newcastle. Så du skrev England i parantes. Ferga som seiler er dog såpass sliten at den til nød kan kalles for Crusieskip. 5279188[/snapback] OT: Tror virkelig han mente fra England til USA, ikke fra Norge til England (dessuten går det mange ferger fra Norge til England som er lukseriøse og bra)... Men har ikke hørt om noen ferger fra Norge til USA nei, må nok tilbake til emmigrasjons tiden da Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Nå har jo han typen i innlegget over her funnet en båt som går fast over atlanteren.. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) DFDS har en rute fra Kristiansand til Newcastle. Så du skrev England i parantes. Ferga som seiler er dog såpass sliten at den til nød kan kalles for Crusieskip. 5279188[/snapback] OT: Tror virkelig han mente fra England til USA, ikke fra Norge til England Var det jeg mente ja Edit: takk tipsene JoachimR og Codename_Paragon Endret 11. desember 2005 av groenn Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 jaja.. er det ikke bare milionærer som kan reise med Queen elisabeth båtene a? virker drit dyrt!! Hvis faren min kjenner han som driver med fraktskip for Norlines (tidligere nor cargo).. kan jeg (hvis det er mulig) få et lite rom over atlanteren feks da? også jobbe som midlertidig mannskap elns samtidig?? Vile det vært mulig, tror dere? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Antagelig. Men hva de skulle sette deg til å gjøre vet jeg ikke, du måtte nok antagelig reist som ren passasjer... Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Du hadde sikkert ikke fåt lov til å jobbe på båten nei. Pga. sikkerhetsmessige grunner, så får kun folk med forskjellige kurser og dritt jobbe på større båter.. Men å f.eks. hjelpe stuerten litt hadde du sikkert fått lov til.. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) Interessant... Noen burde startet opp en av de gamle rutene igjen. Turistatraksjon forkledd som ruteskip, akkurat som med hurtigruta. Stavanger - New Castle - New York f.eks. Burde jo slått rimelig godt an. En annen ting som jeg har lurt litt på, og som går i samme emne: "Ligger den første transatlantiske kabelen på havets bunn enda? (Den som ble lagt i 1857) Hvis ja: "Er begge endene på land idag?" Endret 6. januar 2006 av anth Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Interessant... Noen burde startet opp en av de gamle rutene igjen. Turistatraksjon forkledd som ruteskip, akkurat som med hurtigruta.Stavanger - New Castle - New York f.eks. Burde jo slått rimelig godt an. En annen ting som jeg har lurt litt på, og som går i samme emne: "Ligger den første transatlantiske kabelen på havets bunn enda? (Den som ble lagt i 1857) Hvis ja: "Er begge endene på land idag?" 5395442[/snapback] hvorfor i alle dager skulle den båten starta i stavanger Norge er jo ikke akkurat Verdens navle Hadde vært bedre med London - New York så kunne nordmenn som ville være med funnet en annen måte og kommet til London på f eks fly Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Americabåter har vel siden tidenes morgen (fra England) stort sett godt fra Southampton... Lenke til kommentar
acon Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Stavanger - New Castle - New York f.eks. Burde jo slått rimelig godt an. 5395442[/snapback] hvorfor i alle dager skulle den båten starta i stavanger Norge er jo ikke akkurat Verdens navle 5398707[/snapback] Josh da Så man kan ikke bare mønstre på en båt, og jobbe deg over atlanteren, eller hvor enn turen måtte ta deg? Kjipt.. for det hadde vært morsomt å gjøre et år.. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 DFDS har en rute fra Kristiansand til Newcastle. Så du skrev England i parantes. Ferga som seiler er dog såpass sliten at den til nød kan kalles for Crusieskip. 5279188[/snapback] også kalt englandsbåten, den går faktsik først fra bergen, så litt nedover vestlandskysten før den går videre til Newcastle. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Stavanger - New Castle - New York f.eks. Burde jo slått rimelig godt an. 5395442[/snapback] hvorfor i alle dager skulle den båten starta i stavanger Norge er jo ikke akkurat Verdens navle 5398707[/snapback] Josh da Så man kan ikke bare mønstre på en båt, og jobbe deg over atlanteren, eller hvor enn turen måtte ta deg? Kjipt.. for det hadde vært morsomt å gjøre et år.. 5399452[/snapback] Philipinere eller andre asiater er desverre for deg langt rimeligere i drift, og derfor ansetter de heller dem fremfor deg... Endret 8. januar 2006 av JoachimR Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Stavanger - New Castle - New York f.eks. Burde jo slått rimelig godt an. 5395442[/snapback] hvorfor i alle dager skulle den båten starta i stavanger Norge er jo ikke akkurat Verdens navle 5398707[/snapback] Josh da Så man kan ikke bare mønstre på en båt, og jobbe deg over atlanteren, eller hvor enn turen måtte ta deg? Kjipt.. for det hadde vært morsomt å gjøre et år.. 5399452[/snapback] Philipinere eller andre asiater er desverre for deg langt rimeligere i drift, og derfor ansetter vi heller dem fremfor deg... 5399523[/snapback] Du sier "VI" som o0m det er du som ansetter Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 "De" da, er det bedre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå