wil Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) Hei. I januar tenkte jeg at jeg skulle kjøpe/oppgradere pc`en min. Men jeg er usikker på hva jeg skal velge. Sitter å ser på en oppgraderingspakke fra Komplett.no nå, men den kjører bare AGP 8x. Ikke PC-E. Jeg trenger stortsett alt nytt. Ikke mus, tasatur og skjerm, men kassa. Jeg kunne brukt den kassa som jeg har nå, men jeg tror gjengene til Skjermkortslåtten min er gåen, så jeg tror jeg må ha en ny kasse også. På netshop selger de også et oppgraderingskit. Dette ser også veldig bra ut, men det er uten kasse. Noen som har tips om hva jeg skal gjøre? Regner med å bruke imellom 4-5 lapper. Brukerområde: Det meste egentlig. Spiller ikke noe særlig så det går for det samme. Bruker maskina til testing av progs, Downloading, Surfing, Chatting og litt sånn. Greit med litt plass når man laster. Hilsen wil. Endret 10. desember 2005 av wil Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Hvis du trenger alt nytt så er det ikke lett å få et akseptabelt system for 4-5000 kroner. Jeg satte opp et minimum av hva jeg synes du trenger til en ny PC, å kjøpe billigere komponenter enn dette så føler jeg at det ikke er mye vits å oppgradere. Netshop AMD Athlon 64 3200+ 2.0 Ghz BOXED kr 1 395,00 BenQ DVD-Brenner DW1640 Sort kr 390,00 Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4-4X kr 850,00 OCZ 1024MB Premier Dual Channel kr 950,00 POV GeFORCE 6600GT 128MB PCIe Retail kr 1 095,00 Samsung Spinpoint P120S 250GB S-ATA II kr 950,00 Viking Miditower Sort m/350W PSU kr 450,00 Totalt kr 6 080,00 Sparer mye ved å bruke gammel harddisk og kabinett. Lenke til kommentar
fossie Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Hvis du aldri spiller og bare vil ha bilde på skjermen kan du også spare på skjermkortet. Kan like godt kjøpe det billigste du finner, det selges vel i dag ikke skjermkort som ikke klarer å vise film om det skulle være av interesse. Jeg kjøpte skjermkort til 300,- og det funket fint for meg (spiller aldri). Byttet det riktignok ut senere for å få støtte for to skjermer. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Noe sånt? 5277017[/snapback] Støtter det forslaget, desidert det best av de to nevnte. Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) Oppsettet til Dragovan er jo bra, men du kan kutte ned på skjermkort, så får du en 160GB harddisk i tillegg. Endret 10. desember 2005 av Daffa Lenke til kommentar
wil Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 takk for svarene. Jeg ser litt på forslagene deres nå og det ser greit ut, Men jeg tror jeg går for et Oppgraderingskit fra Netshop og at jeg muligens kjøper et billig kabinett og en Plextor DVD Rom i tillegg.Det blir rundt 6 lapper det. så da må jeg spare litt til. Da får jeg en brukbar pc med 1024 MB ram og 3500+ CPU, passer meg ypperlig. Det er riktig jeg trenger ikke noe særlig dyr pc når jeg ikke spiller, men hvis jeg får onden over meg så hender det at jeg spiller noen gamle spill som Ski Jump 2.10, Pinnball, DXBALL eller noe liggnende. Det er litt artig innimellom. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 om du ærlig talt ikke spiller mer en det kan du kjøpe bedre komponent(er) og heller trappe ned på skjermkortet ? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 F.eks et GeForce 6200 er litt billigere, og kan godt holde tritt hvis du skulle føle for å spille litt mer avanserte spill en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå