Gå til innhold

får ikke sendt mms!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har en SE w800i og netcom young talk, jeg har konfigurert den til å kunne sende mms, med alikevell går det ikke! det kommer opp denne meldingen: "fiel i komunikasjonen med servern"..

 

er det noen som kan hjelpe meg med å få fikset dette?

5276762[/snapback]

 

Slett alle profiler og oppsett du har lastet ned under datakontoer og internettprofiler, og last ned nye fra netcom.no/ota. Veldig viktig at du altså fjerner alle gamle oppsett :)

Lenke til kommentar

Slett alle profilene som ligger her:

1. Innstillinger - kommunikasjon - datakomm. - datakontoer

2. Innstillinger - kommunikasjon - internettinnstillinger - internettprofiler

 

Send nye innstillinger til telefonen din fra www.sonyericsson.no

 

Slå telefonen av og på.

 

Prøv igjen da. send f.eks. en MMS til deg selv så får du testa både om du får sendt og mottatt.

Hvis det fortsatt ikke funker, ta kontakt med NetCom og få dem til å oppdatere tjenesten på abonnementet ditt.

Lenke til kommentar
Slett alle profilene som ligger her:

1. Innstillinger - kommunikasjon - datakomm. - datakontoer

2. Innstillinger - kommunikasjon - internettinnstillinger - internettprofiler

 

Send nye innstillinger til telefonen din fra www.sonyericsson.no

 

Slå telefonen av og på.

 

Prøv igjen da. send f.eks. en MMS til deg selv så får du testa både om du får sendt og mottatt.

Hvis det fortsatt ikke funker, ta kontakt med NetCom og få dem til å oppdatere tjenesten på abonnementet ditt.

5277437[/snapback]

hva med å sende instilingene fra netcom da? sist jeg prøvde de fra sony ericson så gikk det ikke... prøver fra netcom jeg ;)

 

takk for svar

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Jeg har en k750i og regner med det er det samme som må gjøres her.

Jeg har prøvd det dere foreslår flere ganger (både SonyEricssons og Telenors innstillinger), men når jeg f.eks. prøver å koble til internett-tjenester (wap) eller sende mms så får jeg beskjeden: "Ugyldige innstillinger. Hør med leverandøren og prøv igjen.".

 

Noen som har eller har hatt samme problem og funnet ut en løsning på det?

 

Har også kontaktet Telenor, men de var ikke spesielt behjelpelige, og var skråsikre på at det hadde noe med telefoninnstillingene å gjøre...

Lenke til kommentar
Jeg har en k750i og regner med det er det samme som må gjøres her.

Jeg har prøvd det dere foreslår flere ganger (både SonyEricssons og Telenors innstillinger), men når jeg f.eks. prøver å koble til internett-tjenester (wap) eller sende mms så får jeg beskjeden: "Ugyldige innstillinger. Hør med leverandøren og prøv igjen.".

 

Noen som har eller har hatt samme problem og funnet ut en løsning på det?

 

Har også kontaktet Telenor, men de var ikke spesielt behjelpelige, og var skråsikre på at det hadde noe med telefoninnstillingene å gjøre...

5322391[/snapback]

 

SE krever at datakonto for WAP og MMS er rett valgt. Om du velger MMS i begge blir det konflikter, og tlf vet ikke hva den skal gjøre. xå viktig at "melding sendes som" står på bilde/MMS. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...