Bytex Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Hei! Har hatt et problem her helt siden jeg la inn Win XP. Har MSI KT7 hovedkort med onboard legacy audio (AC'97 ellerno), som i og for seg funker greit nok. Men jeg har også et Soundblaster 1024 Live-kort, som ikke greier å bruke EAX nå! Sjekka driverne i Sounds and video controllers i Device Manager, der står legacy audio i lista, men kan ikke aktivere eller deaktivere. Creative SB Live (WDM) står også, og her kan jeg gå i properties og aktivere/deaktivere, står "device is working properly". Driverne det brukte var Microsoft sine. Så la jeg inn Creative sine egne drivere som fulgte med kortet. Etter reboot kommer en melding mens desktopen lastes inn. "Could not find hardware to use for audiohq". (Jeg vet hva audiohq er). Og EAX funker fortsatt ikke i noen spill. Lyden forsvinner bare når jeg skifter i oppsettet i spillene. Før jeg rebootet gikk det fint å legge til creative-lydeffekter oppå musikk osv med AudioHQ. Nå vil ikke dette starte engang. Og det står fortsatt ingen konflikter noensteds i Device Manager. Det står nå Creative på driverne. Har vært i BIOS og deaktivert onboard legacy audio i Integrated Peripherals. Men er dette en konflikt med onboard-lydkortet i det hele tatt?? Det funket fint i Windows Me (som takk og pris er borte for alltid).. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. september 2002 Forfatter Del Skrevet 3. september 2002 Har alle lyd/hardware-nerdene tatt kvelden? :razz: *bump* (dukker fra moderator sin uppercut) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Quote: Bitex skrev (2002-09-03 21:30):Har alle lyd/hardware-nerdene tatt kvelden? Har du prøvd med en oppdatering av cretive sin driver, Den cd'en du har er vel gammel. Er gammel tråd men er ikke kommet noe svar fra deg om at du har fått det til å virke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå