Gå til innhold

Hvilke språk kan du?


Sidious

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

– Norsk (bokmål, nynorsken min er miserabel)

– Engelsk (dialekten min er for det meste britisk, hender det kommer inn noen amerikanske ord her og der)

 

De to språkene greier jeg ganske greit.

Disse derimot greier jeg ikke .. veldig.. bra.

– Tysk (kan få fram meningen i en tekst og holde en enkel samtale, men mer enn det blir litt problematisk)

 

– Anglosaksisk (jeg prøver å lære* meg dette, sliter "litt" med verbbøyningen. Grammatikken minner meg grusomt mye om en blanding av tysk, engelsk, og nynorsk. Uttalelsen min er elendig. Bare for å ha sagt det: jeg var flinkere i tysk, enn det jeg er i anglosaksisk, i starten av åttende. Og det sier _ganske_ mye.)

 

* det vil si at min eneste hjelp er noen få Internettsider som tilbyr et tilstrekkelig kurs.

Lenke til kommentar
I synkende rekkefølge sortert etter nivå: norsk, engelsk, latin, tysk, italiensk, fransk. Italiensken og fransken vil jeg forbedre, sistnevnte skal nok ordne seg greit, italiensk har jeg ingen god plan for foreløbig. Jeg vet ikke om jeg gidder å bry meg med å lære flere språk, land der det ikke snakkes noen av disse kommer jeg neppe til å ta meg bryet med å besøke særlig ofte.

5277009[/snapback]

Japan og Kina er vel interessante land med gode muligheter? Ellers en imponerende rekke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...