.com Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) i min kalkulator har jeg tre textboxer, to er til de tallen som skal multiplisere, ganges what ever (tall.text og tall2.text), og en til svar (svar.text). og de forskjelige regneartene velges med optionboxer, hva slags kode kan jeg bruke for at tallene som trykkes, først skrives i tall.text, og når jeg har valgt regneart, så skrives tallene i tall2.text? Endret 10. desember 2005 av .com Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) Du må fortelle noe at regnearten er satt, feks. ved å dimme "ValgtRegneArt as Boolean" øverst i koden og sett den til True når man velger. Når brukeren taster inn et tall sjekker du først om ValgtRegneArt er True eller False. Endret 10. desember 2005 av Jonas Lenke til kommentar
.com Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 skjønte ikke det, kan du hjelpe meg, her er koden: Private Sub C_Click() tall.Text = "" tall2.Text = "" lblsvar.Text = "" End Sub Private Sub cmdbtnerlik_Click() If Optbtnmultiplisere Then lblsvar = Val(tall) * Val(tall2) End If If Optbtnminusere Then lblsvar = Val(tall) - Val(tall2) End If If Optbtndividere Then lblsvar = Val(tall) / Val(tall2) End If If Optbtnaddere Then lblsvar = Val(tall) + Val(tall2) End If If OPtbtnkvadratrot Then lblsvar = Val(tall) ^ 0.5 End If If Optbtnprosent Then lblsvar = Val(tall) * Val(tall2) / 100 End If End Sub tallene 0-9 blir commandboxer, også lurer jeg på den commandboxen som fjerner all teksten, hvordan kan jeg fikse at den unchecker optionbuttons? dårlig forklart Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) Litt vannskelig å implentere ting i ettertid, mye lettere å bygge prosjektet opp med alle muligheten du vil ha, synes jeg. Ta en titt på dette eksempelet! (Vedlegg) Edit: Forbanna vedlegg-system.. Lot meg ikke laste opp rar-filer. Bare rename til *.rar og åpne. Edit: Direkte link: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=48165 Endret 13. desember 2005 av Jonas Lenke til kommentar
.com Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 kan du poste koden til den kalkulatoren? for ikke åpnet den kanskje fordi jeg bruker vb5.0cce, håper og få visual basic 6.0 til jul Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) Får du den "Retained"-feilmeldingen? Isåfall er det bare å åpne .vbp-fila i notepad og fjerna linjen som inneholder "Retained=0". Jeg poster koden her uansett: Option Explicit Dim ValgtRegneart As Boolean Dim Regneart As Long Private Sub cmdErlik_Click() Select Case Regneart Case 0 MsgBox "Svaret er: " & Text1.Text - Text2.Text Case 1 MsgBox "Svaret er: " & Val(Text1.Text) + Val(Text2.Text) Case 2 MsgBox "Svaret er: " & Text1.Text / Text2.Text Case 3 MsgBox "Svaret er: " & Text1.Text * Text2.Text End Select End Sub Private Sub cmdRegneart_Click(Index As Integer) Regneart = Index ValgtRegneart = True End Sub Private Sub cmdTall_Click(Index As Integer) If ValgtRegneart Then Text2.Text = Text2.Text & cmdTall(Index).Caption Else Text1.Text = Text1.Text & cmdTall(Index).Caption End If End Sub Private Sub Command1_Click() ValgtRegneart = False Text1.Text = "" Text2.Text = "" End Sub Endret 14. desember 2005 av Jonas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå