^fmj Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Helt random så begynner HDDen å lage klikkelyder, som høres godt. Nå er jeg ikke 100% sikker på at det er HDDen, men har kommet frem til det utfra hvor lyden kommer fra. Er dette et tegn på at den er på vei til de evige jaktmarker? Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 OY yeah, trust me hd din er på vei å dø. Så nå bør du asap kopiere det som er viktigst fra hdn før den dør ut. Har hatt nå 3hd dødt etter en stund med klikke lyd. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Ja det kan virke som harddisken synger på sitt siste vers. Redd det som kan reddes! Lenke til kommentar
mova Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 hmm, seriøst? Jeg kjøpte min HD. (Western Digital) 200gig. (husker ikke modell.) for et par mnd siden å den lager klikke lyder, dt kan virke som om den har vanskeligheter med å gå rundt. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 hmm, seriøst?Jeg kjøpte min HD. (Western Digital) 200gig. (husker ikke modell.) for et par mnd siden å den lager klikke lyder, dt kan virke som om den har vanskeligheter med å gå rundt. 5278469[/snapback] Da kan det tyde på produksjonsfeil. Normalt sett skal den ikke lage klikkelyder. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Hehe, du bør ta backup ja! Var sånne lyder av min å, ei uke etterpå var den død. Du får vel en ny en på garantien. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Jeg hadde en IBM disk som lagde slike lyder i 4 år før den døde, men jeg ville tatt backup ASAP! og sendt inn disken fortest mulig. Det er bedre å gjøre dette med en gang i stedet for å miste all data og få problemer med garanti-tid etterpå. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 Garanti kan jeg nok glemme, det er en 40gb ibm. Godt mulig den kommer fra det partiet som hadde en sinnsyk høy feilprosent, så får være glad for at den har holdt så lenge. Har vel drevet og klikket i noen måneder nå, så jeg får vel ta back up av det lille som er der. Lenke til kommentar
mova Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Da var det bare å finne en nokså ganske sannsynlig bortkommen faktura. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 mova, har du kjøpt disken på en nettbutikk, er det bare å logge seg inn der og skrive ut faktura fra nettsiden. Er den kjøpt i en fysisk butikk, er det ofte at de forskjellige butikkene lagrer kjøp på navn, slik at de bør kunne finne igjen din kvittering, hvis de gidder. Klikkelyder er generelt ikke bra for disker, samme om de er 1 mnd eller 5 år gamle. Det er vel lesearmen som sliter med å plassere seg i hvileposisjon eller noe, og et ganske sikkert tegn på at den en dag kommer til å stoppe helt opp, eller løpe løpsk over platene som en barberhøvel. En harddisk er jo som en platespiller i miniatyr. Det er ikke vanskelig å forestille seg at det ikke er så bra om "armen" til en platespiller ikke beveger seg som den skal, eller begynner å skrape nedi plata. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 Faktura skal jeg nok klare å finne, selv om den har blitt noen år gammel nå. Tror dere virkelig at jeg kan få meg en ny HDD hvis den ryker? Den er vel passert 3 år nå. Lenke til kommentar
mova Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Ja, den eg kjøpt hos en eller annen nettbutikk, men jeg fant ikke fakturaen for akkurat den hardisken. Kan ikke huske hvilken nettbutikk jeg brukte, men tror jeg får lete i morgen når jeg har såvet av rusen. Jeg bruker HD-en i et Eksternt IcyBox Kabinett, men det burde ikke ha noe med dette å gjøre. "skrapingen" oppstår sjeldent, men jeg bør kanskje være på den sikre siden å sende den inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå