~sikka~ Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Er det noen som vet om ett program som eksisterer som jeg kan bruke når jeg lager hjemmesider for folk - slik at de kan editere dem selv etterpå? Det må også supporte sider som er kodet med CSS. Har hørt om CMSimple - noen som vet om det er noe særlig? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 http://opensourcecms.com/ CMSimple er veldig enkelt og en veldig god ide etter min mening, men trenger litt jobb før den funker helt som jeg ville ønsket den. Alt kommer ann på hvor stort systemet skal være. ------- Det må også supporte sider som er kodet med CSS. Lenke til kommentar
~sikka~ Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 http://opensourcecms.com/CMSimple er veldig enkelt og en veldig god ide etter min mening, men trenger litt jobb før den funker helt som jeg ville ønsket den. Alt kommer ann på hvor stort systemet skal være. Ok kanskje jeg bør teste det ut da... ------- Det må også supporte sider som er kodet med CSS. 5276043[/snapback] jammen for meg så høres det så ulogisk ut at jeg kan lage sidene på den måten jeg bruker.. altså med masse divver i css osv.. Så du mener at dette vil funke eller hva? Litt vanskelig å tolke hva du mener med den smileyen.. Lenke til kommentar
neb Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) Tror nok han mente "doh" CSS står som du sikkert vet for Cascadeing Style Sheet. .css fila definerer hvordan elemtene i dine .html/.php sider skal se ut, og har ingen ting med selve serverside kodinga å gjøre. Endret 10. desember 2005 av bigben247 Lenke til kommentar
~sikka~ Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Ok takk. Bare visste ikke om programmene ville kunne lese dette riktig. Men da er det jo greit Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 macromedia contribute 3 er et sånt program. menne, koster litt hvis ikke du har lyst å "try n buy" i flere år Lenke til kommentar
~sikka~ Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 macromedia contribute 3 er et sånt program. menne, koster litt hvis ikke du har lyst å "try n buy" i flere år 5280413[/snapback] Må kundene ha programmet også? For isåfall er jo hele poenget borte. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 da var du ikke helt konsis i utformingen av ditt spørsmål, men men. CMSimple, Wordpress mm kan fungere mye bedre. Eller lag et selv, er ikke vanskelig Lenke til kommentar
~sikka~ Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 da var du ikke helt konsis i utformingen av ditt spørsmål, men men. CMSimple, Wordpress mm kan fungere mye bedre. Eller lag et selv, er ikke vanskelig 5284077[/snapback] Åkej sorry, trodde jeg hadde forklart i første post hva jeg lurte på, beklager. Får prøve CMSimple da. Jeg er ikke god nok på program-programmering til å lage ett selv, så jeg tror jeg står over Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) Er det bare meg, eller er slike program veldig, veldig enkle å lage? (I php)... EDIT: Altså, da mente jeg: "er det noe jeg har misforstått eller ikke fått med meg?" Endret 12. desember 2005 av MC2 Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Er ikke så vanskelig å lage et system for det, nei, men det kommer jo også an på hvor mye funksjonalitet du vil ha inn i det også. Jeg driver fortsatt på med et jeg begynte på for en god stund siden, for jeg finner ut nye ting å legge til titt og ofte for å øke funksjoner, men også brukervennlighet Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Men når systemene blir større skal man holde tunga rett i munnen. Blir feil å si at det er lett å lage et CMS, kommer helt ann på kompetanse. For en nybegynner er det nesten umulig å lage et CMS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå