Gå til innhold

Har hovedkortet mitt gått i stykker?

cc

Anbefalte innlegg

Ser ut til at mitt rimelig nye socket 754 hk tok kvelden i går. Satt med cs, plutselig hørte jeg lyden som kommer når man drar ut en usb-sak, og musen sluttet å reagere, og så døde den helt 3-4 sekunder etter. Alt gikk helt ned, så jeg tenkte psu tok kvelden. Testet jumpstart av psu med en stift, og den fungerer jo.

Har ikke fått bootet siden det. Noen tips? Det er et Chaintech ZNF3-250

Endret av cc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett litt rundt etter alternativer. Som så mange, sitter jeg på en a64 754 cpu, et agpkort, og vil ikke kjøpe et nytt hk uten pci-e. Så, noe som passer til 754, har både agp og pci-e?

Ser for meg 2 alternativer:

1. Nytt hovedkort. Det eneste jeg fant var MSI K8N NEO3-F

2. Kjøpe nytt hovedkort med pci-e, og heller bruke innebygget vga-løsning en liten stund. Finnes det andre hk som har ganske bra vga innebygget, bra nok til å bruke med nyere spill en stund? F.eks. NFS MW..

Lenke til kommentar
Hvor gammelt er det? Du er klar over at en har gankse lang garantitid på en datamaskin, hvertfall 2 år.

5277309[/snapback]

Det er jeg klar over, men det ser litt mørkt ut for den sjappa... http://www.dataleverandoren.no/

Får se om jeg kan rote frem et tlf.nr eller liknende.

Enn så lenge har jeg kommet til konklusjon at om jeg må kjøpe noe nytt, blir det 939 socket, så jeg må nok bytte cpu også.

Gledelig å se at hovedkort har blitt så mye billigere, jeg forventet rundt 2000kr som det har vært tidligere.

Lenke til kommentar

Lite vits i å kjøpe billig midlertidig kort med dobbel dvi når jeg har 2 skjermer med vga-tilkobling, og ingen med dvi ;)

Men hvordan er det med de nye nvidiakortene, har de fleste dobbel ramdac? Altså at man kan kjøre 2 vga (analoge) skjermtilkoblinger?

Jeg orket ikke vente mtp hovedkortet, kjøpte meg et vanlig socket 754 hk fra Abit i går. Ser ut til å funke bra, men sugent å bare ha 2 s-ata kontakter... har 4 s-ata disker jo... heldigvis lå det et kontrollerkort her og slang.

Det ser dog ut til at jeg har litt problemer med å kjøre alle diskene samtidig - dette fungerte jo fint tidligere. Kan det stemme at noen hk drar mer strøm enn andre? Passiv kjøler på bridge dette hk, mens det gamle hadde en ekstra 2,5cm vifte. Dette nye kortet har 24 pins strømforsyningskontakt da, det er nytt... men likevel, psu'en dro alle diskene tidligere? :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...