Gå til innhold

Trenger litt hjelp til power knapp ledninga!

Anbefalte innlegg

Hei. Har satt en litt mer moderne hovedkort og strømforsyning i et gammelt kabinett. Problemet er at maskina er stein dau, dette har selvsagt med at jeg ikke finner hva som er power knapp ledninga som kommer ut fra selve knappen. Den er tvinna sammens med HDD LED og PWR LED som jeg i all hovedsak ikke har bruk for.

På selve kortet jeg holder i handa er det først til venstre den dioden det står D2 HDD LED i midten er selve power knappen der står det S1 SWITCH å helt ytterst til høyre er en til diode det står PWR LED på.

Det er seks ledninger her. Med start fra venstre igjen er det en HVIT en BLÅ en Grønn et Tomrom en GUL en ORANSJE og til slutt helt til venstre en RØD. Dette er altså gammel standard vanligvis er jo disse delt opp på nyere kabinett... (hd led, speaker etc etc etc dere skjønner?? ) På nyere kabinett er den ledninga jeg snakker om som regel svart og grønn...

Håper dere skjønner hva jeg sier her? Hvis ikke si ifra... jeg er altså ute etter hvilke av disse seks ledningene som er til selve PÅ knappen til maskina som skal kobles på hovedkortet.

Jeg beregner å bruke en avbiter å fjerne HDD LED og PWR LED for disse har jeg jo strengt tatt ikke bruk for. Disse er ikke delt opp men i en å samme kontakt for å si det sånn.. jeg må altså fjerne de jeg ikke har bruk for...

Hadde håpet noen her har gjort det samme å at det funker?? Er litt vanskelig å skjønne hva som er lodda til hva på det lille kretskortet med diodene og "på" knappen som er i midten.

mvh AudiPowha ;)

Endret av AudiPowha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...