Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjælp Pcen min plopper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja... ha? Plopping høres veldig merkelig ut. Det eneste som beveger seg i en maskin (utenom harddisk) er jo vifter, så det er ikke en ledning som er borti en vifte eller noe?

Likevel... plopping? Hva slags lyd er det? =P

-Stigma

5275749[/snapback]

Mest sansynlig en vifte. Spolene(strøm greier til hovedkort) kan også lage en lyd. Men den er mer som en "summing". Harddisken kan lage en "klikke" lyd. Men da er den gjerne ødelagt. "Plopping"? :thumbup: Sikker på at du ikke har vannkjøling? eller kanskje et heimkokapparat ? :p

Lenke til kommentar

hehe rimelig sikker på at det ikke er heimkokapparat. Akkuratt nå er det ingen lyd men av nå till starter det å ploppe. litt som regn,(har sett ut av vinduet.)

Vanskelig å forklare men høres ut som det popper lett inni der. skal se om jeg finner ut mere i morgen. Men nå er det som sagt ingen problemer

Lenke til kommentar

En liten stund etter at jeg oppgraderte systemet mitt (stort sett alt; HK, CPU o.s.v.) kom en merkelig lyd som ligner det du beskriver. Så gikk den over i en skjærende lyd som skremte vettet av meg, og jeg kastet meg over kabinettet og røsket av sidedekslet for å se at kabelen til CPU viften hadde lagt seg pent mellom to av bærebjelkene, og lå nå der og subbet fornøyd mot viften.. så jeg er ganske sikker på at det er noe lignende hos deg. Det kan være at den er borti nå og da, blir slått tilbake og siger sakte inn igjen mot viftebladene. Det skal ikke mye til for å fikse det isåfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...