ntec Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Hvordan beregner jeg hvor gammel en person er ettersom jeg vet fødtselsdatoen hans? Fødtselsdato er lagret slik i mysql: fodtdag, fodtmaned, fodtar (i tabellen users) Latt oss si at peron 1 er født: 1. desember 2000 (nettopp hatt bursdag) Latt oss si at peron 2 er født: 31. desember 2000 (har bursdag snart) Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) Noe slikt du tenker på? <?php $alder = "1976";//henter ut fødselsår på bruker fra database, her må du lage til en select spørring. $nowdate = date('Y'); // Y velger ut årstallet i tosifret format, å år blir det 2005 $userage = $nowdate - $alder; echo "Brukeren er $userage år gammel"; ?> Har ikke testet men kanskje du skønner konseptet? Endret 10. desember 2005 av Equerm Lenke til kommentar
ntec Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 Noe slikt du tenker på? <?php $alder = "1976";//henter ut fødselsår på bruker fra database, her må du lage til en select spørring. $nowdate = date('Y'); // Y velger ut årstallet i tosifret format, å år blir det 2005 $userage = $nowdate - $alder; echo "Brukeren er $userage år gammel"; ?> Har ikke testet men kanskje du skønner konseptet? 5275868[/snapback] jajajaja, men nå tenker jeg på å få KORREKT alder, for med din vil man få at personen er 30 år 1. januar 2006 selvom han har fødselsdag i desember samme år.. sjønner du hva jeg mener eller? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Du kan kanskje bruke denne: http://norskwebforum.no/viewtopic.php?t=6165#84130 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå