the_ruthless Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Har WinMe fra før av, og ønsker å ha Win2kPro på maskina. (Helst helt alene for seg selv uten andre stygge BillWare-OS tilstede.) Uansett, har først lagt inn WinMe (for å kunne starte installasjonen av Win2kPro fra Windows, for ikke å kræsje filnavn på en par filer under installasjonen slik at det nekter, og dermed kræsjer.) og så lagt inn 2kPro... Installasjonen går fett, og oppdatering av drivere til all hardware går fett, helt til meg legger inn driverne til min Jensen Easy ISDN PCI. Da, når jeg rebooter, kræsjer det under loadinga av Win2kPro. Hva er galt? Kan det hende at det er noe galt med selve driverne til ISDN- kortet? Alle de andre driverne funker nemlig fint. Kan det hende at det har noe å si at Win2kPro og WinMe ligger på samme harddisk&partisjon? Og hvordan, i tilfelle, legge inn Win2kPro uten å få helvetes filnavn-feil (som jeg kun fikk når jeg ikke hadde noe OS installert fra før av)? Fortell meg hvordan jeg får Win2kPro inn, helst uten å ha noen andre OS tilstede!! Har følgende hardware: AMD Athlon 650MHz @ 715MHz 512MB SD RAM (PC133) ASUS K7V Sound Blaster Live! 1024 3DBlaster Riva TNT2 Ultra Gamer Logitech Wingman Gaming Mouse Realtek TE100-WCIWN (Nettverkskort, i WinMe kjent som Realtek RTL8139(A) PCI Ethernet-kort.) Jensen Easy ISDN PCI (www.bgc.no) Aopen 1632 (CD-brenner) Nec DV 5700 (DVD-Rom) Lenke til kommentar
Milla Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Du lager oppstartdisketter til Win2k: Du trenger fire disketter. Sett i en diskett + Win2k CD'en. Klikk Start > Run og skriv d:bootdiskmakeboot a: (hvor d: er CD-ROMen) Klikk OK og følg instruksjonene du får undeveris. Så er det bare å starte opp maskinen med diskett nr 1 i. De andre setter du i etterhvert som du får beskjed om det. Når du er ferdig er det bare å installere Win2k ved følge instruksjonene. NB! Husk å formatere underveis da. Eneste grunn til å få problemer nå, er hvis ikke all hardware er kompatibel. Har du sjekket opp mot HCL på Microsoft's sider? http://www.microsoft.com/windows2000/serve...pat/default.asp _________________ [ Denne Melding var redigert av: Milla på 2001-12-02 14:10 ] Lenke til kommentar
Ondys Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Trengte du å gjøre alt det der, uff... Jeg trengte ikke å gå igjennom den rutinen der, men hvis den funker, bruk den. :smile: Lenke til kommentar
Rawen Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Det er ikke nødvendig å lage disketter. Heller ikke å installere et annet os først hvis du har fullversjon av w2kpro. Du booter opp med w2k cd'en. da starter installasjonsprogrammet opp automatisk og guider deg gjennom resten. Når det gjelder filnavnfeilen, så ville jeg tatt en grundig sjekk av disken med f.eks Norton's disk-verktøy. W98/ME skriver filer til disken uten å sjekke dem etterpå. W2K skriver til disken og tar så en crc-check for å se om det som står der er riktig. Har du da problemer med disken kan du lett få feil på filnavn m.m. Angående isdn kortet ditt, så vil jeg sjekke på nettet etter ny driver. Sjekk også support siden dor info om problemer med isdn kortet mot w2k. VIKTIG !!! LEGG INN SERVICE PACK 2 Kjører selv eng w2k pro SP2 IDE raid, 5 forskjellige hd'er med både fat32 og ntfs, scsi kort og systemdisk, zip-drive, Athlon 1GB, 512 MB ram + masse mere snacks :smile: Lenke til kommentar
vegarr Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Hadde det samme problemet med Jensen kortet.Men tilslutt fikk jeg det til å funke, etter utallige installasjoner og formateringer. Fungerte først når den siste driveren for win2000 kom, tror det er versjon 3.21. Anbefaler ny/ren installasjon med booting fra cd`en. Lykke til! Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 2. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2001 Filnavn-feil. Husker ikke spesifikt hva det var, men det skjedde jaffal når jeg skulle prøve & legge inn Win2kPro (brent) fra CD i DOS (med nyformatert C-partisjon). Sånt problem med filnavn som er på over åtte bokstaver. (Personlig gir jeg helst ikke filene mine lengre navn enn åtte bokstaver, pga. akkurat dette.) Og når det gjelder dette med bootdisk'er.. Har ikke prøvd enda.. Men det kommer. Uansett. HVORFOR regner Windows med at man har diskettstasjon i maskina? Hva er det slags galskap? Og kan man boote fra Zip-disker? (Har etterhvert fått litt lyst på Zip/Jaz-disker...) _________________ "Spookshow baby!" http://minipuz.cjb.net/ [ Denne Melding var redigert av: the_ruthless på 2001-12-02 20:40 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå