EtNavnSomIngenHarValgtFør Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Hei, Er det forskjell på USB porter? Jeg tenker ikke på versjoner (1.1 eller 2.0). Jeg tenker på fabrikat. Jeg hadde problemer med å den nye printeren min til å virke (Canon Pixma MP750). Så fikk jeg tips om å kjøpe USB kort med brikke fra NEC, og det virket. Litt senere skulle jeg prøve en minnebrikke, men PC'en fant den ikke. Så prøvde jeg NEC kortet og vips så var den i gang. - Er dette en tilfeldighet ? - Er NEC bedre ? - Er det andre som utmerker seg ? - Er den noen som ikke oppfyller USB standarden ? - Er det printere o.l. som krever mer enn standarden ? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Er alle USB-portene aktivert i BIOS ? I noen HK kan man aktivere 2-4-alle USB. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 det eneste som jeg vet er forskjellen er at usb 1,1 har hastighet på 12 Mbps mens usb2 har en overføringshastighet på 480 megabits i sekundet. Lenke til kommentar
BKB Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Høres mer ut som en driver/settings feil til USBene. Lenke til kommentar
piccard Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Vet at det er forskjell på firewire kort. Har en motu 828mkII. Den fungerer kun på firewire kort med chip fra texasinstrument. Skal ikke se bort ifra at det er noe av det samme med USB 2.0 også Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Slike problemer kan med hell fikses med firmwareoppdatering. Lenke til kommentar
EtNavnSomIngenHarValgtFør Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 Er alle USB-portene aktivert i BIOS ? I noen HK kan man aktivere 2-4-alle USB. 5275333[/snapback] Den "dårlige" USB porten virker til andre ting. Det er bare enkelte ting (f.eks. printeren) som ikke virker her. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Det at den på noen porter ikke finner minnepinne kan være så enkelt at den prøver å bruke en stasjonsbokstav som er i bruk, sjekk diskbehandlingen, der vil du kunne se om den er listet, og du kan dermed sette riktig stasjonsbokstav til den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå