lassaron-jon Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 ja. har ein boks med petter blå so gjekk ut på dato 8-12. korleis er utgått snus i forhold til ikkje utgått? blir den helseskadlig? Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Er nok ikke noe mer helseskadelig en ellers. Så lenge den ikke har vært åpna, så holder den seg ganske frisk....Eneste som vil skje er at tobakken blir tørr over tid, og da er den ikke noe god....synes jeg ihvertfall. mvh Pantera Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Altså, snusen er en dag (for)gammel? Du vil ikke merke forskjellen. Hvis snusen fryses eller oppbevares kaldt, kan den ligge lang over datostemplingen uten at man merker forskjell. Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 *sukk* savner snustråden... men som jaujau sier, snus holder seg selv om den har gått ut på dato. så lenge den oppbevares kjølig holder den nok lenge over holdbarheten. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Ja.....det var den snus-tråden ja "Her diskuterer vi bare om snus" Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Prøvde en gang snus som gikk ut på datoen et halvt år før. Skal si jeg ble dårlig, ja! Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 korleis dårlig? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) hvis snusen begynner å bli tørr, kan du fylle bittelitt vann i boksen, riste rundt og la den stå litt. snusen blir jo ikke noe "nyere" av det, men du slipper den tørre ekkle følelsen. og nei snus som har gått ut på dato er ikke farlig, men hvis muggen slipper til burde du virkelig holde deg unna edit: jeg savner også snustråden og sendte klage på at den ble stengt i går. håper flere gjør det samme... Endret 10. desember 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Snus frysen da holder den seg.... Lenke til kommentar
cErfik Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Snus frysen da holder den seg.... 5276676[/snapback] Eller frys snusen kanskje *pirke pirke* Lenke til kommentar
Feh Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Snus utgått på dato har 2 ulemper: -Mengden nitrosaminer (som er kreftfremkallende) øker, såfremt boksen har blitt oppbevart i varme omgivelser (i kjøleskap/fryser hemmer "veksten" av nitrosaminene) -Den er tørr. Ellers er den like fin har snust snus som har vært LANGT utgått på dato som har vært akkurat like fin (ligget i kjøleskap). Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Snusing er en fin måte å holdes seg singel på. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Snusing er en fin måte å holdes seg singel på. 5284067[/snapback] Pfft, jeg hadde flere kjærester i den perioden jeg snuste. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Snusing er en fin måte å holdes seg singel på. 5284067[/snapback] Neida. Er ikke noe problem bare du ikke snuser så mye at de finner det ekkelt. Er veldig få av de jeg kjenner som synes det er spesielt ekkelt. Blandt jenter som ikke røyker/snuser selv, er snus bedre akseptert enn røyk, ettersom røyk STINKER. (Hvertfall de jeg kjenner ) Lenke til kommentar
fakey Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Et lignende spm fra meg her. Har 4 bokser med snus. Selvfølgelig har jeg klart å åpne alle uten å ha tatt noe av det, og jeg bruker kanskje 2-3 uker på disse boksene. Har ikke anledning til å fryse ned så da er mitt spørsmål: Blir dem ødelagt eller veldig tørre? Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 de blir nok veldig tørre etterhvert, med mindre du oppbevarer de i et kjøleskap. da går det nok fint. og blir de altfor tørre kan du alltids ta oppi litt vann. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Hvorfor blir de så tørre selvom man tar av den lille plastikktapen? Trodde d ikke skulle ha så mye å si ? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 De bare blir det. That's life Enten frys de eller legg de i kjøleskap. Har du ikke muligheten til noen av delene, putt dem i en pose og legg dem utafor huset (et sted det er tørt). En åpna boks holder ca. 1-1.5 uke, så begynner dem å tørke. Men en åpen full boks vil jeg tro kan ligge i ca. 2 uker før den begynner å bli tørr. Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Snusing er en fin måte å holdes seg singel på. 5284067[/snapback] Lenke til kommentar
SwedishMatch Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) Snusen holder seg fin leeeeenge i fryseren eller i kjøleskapet. Har også sendt klage på stengingen av snustråden, men det hjelper lite Endret 18. desember 2005 av SwedishMatch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå