Gå til innhold

kan cpu'en bli dårligere av litt overklokking?

Anbefalte innlegg

Jeg overklokka min amd athlon xp 2500+ fra 1833 mhz til 2190 mhz, det gikk ikke så bra, siden den ikke alltid ville starte windows, osv...

jeg prøvde senere å klokke den opp til 2240 mhz, og skrudde opp volten med 0,125v.

jeg passa på at den ikke ble for varm, den ville ikke starte windows uansett hvor mye jeg prøvde nå, så jeg klokka den ned igjen. men etterhvert nå så har pc'en fått problemer med å starte, og den vil ikke starte windows uansett om jeg stiller den tilbake til 1833 mhz, jeg kjører nå på 1466 mhz =/ siden den ikke vil starte på høyere...

vil det fikse seg hvis jeg formaterer, eller er dette noe som ikke kommer til å bli bra igjen? :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du ikkje låste PCI-hastigheten på 33mhz så har du mest sannsynlig fått korrupte filer på harddisken. De færreste disker tåler for høy hastighet på PCI-bussen. Så det er sannsynlig at en reinstallering av windoze vil fikse problemet ditt.

Dersom da problemet ditt er at windows ikkje laster. Det er en viss forskjell på det og at PCen ikkje starter, som du skriver.

Lenke til kommentar
Dersom du ikkje låste PCI-hastigheten på 33mhz så har du mest sannsynlig fått korrupte filer på harddisken. De færreste disker tåler for høy hastighet på PCI-bussen. Så det er sannsynlig at en reinstallering av windoze vil fikse problemet ditt.

Dersom da problemet ditt er at windows ikkje laster. Det er en viss forskjell på det og at PCen ikkje starter, som du skriver.

5275456[/snapback]

den starter nesten aldrig på første forsøk lenger, iblant henger den seg tilogmed før skjermen har slått seg på (kan være prob. med skjermkort?), og noen ganger henger den seg rett etter at den har sjekka ram, osv.

OG, den henger seg mens den loader windows HVIS jeg klokker den opp til normal hastighet....

tror egentlig det er på tide med en ny pc... :hmm:

Lenke til kommentar

Når PCen henger i post, er det vel lite sannsynlig at en formatering vil hjelpe med noe som helst, siden den kræsjer før den begynner å lese fra disken i det hele tatt.

Det ser desverre ut som om en eller annen del ikkje har tålt overklokkingsførsøket ditt. Du blir nok nødt til å investere i nye deler ja :cry:

Lenke til kommentar

ouch, hadde tenkt å leve med denna til m2 kom i butikken... fikk forresten klokka den opp til normal hastighet, det virker egentlig som om det er minnet som ikke liker det, fordi den vil virkelig ikke starte når jeg setter mhzen til minnet på 200...

klarer vel å leve med denna litt til tror jeg.. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...