Gå til innhold

Passer denne Harddisken med dette Hk et?

Pozzolan

Anbefalte innlegg

Hei,

Er litt usikker på hvor jeg skulle poste denne, men jeg prøver her.

Jeg har dette hovedkortet og jeg tenkte å kjøpe meg en ny harddisk. Jeg tenkte på en Samsung harddisk da jeg har hørt og lest at denne er stille, noe som er viktig for meg. Men passer den med hovedkortet mitt? Her er harddisken

Hovedkortet støtter Serial ATA-150 (RAID) men jeg vet ikke om det støtter harddisken da den er på 300 MBps. Jeg er litt noob på dette feltet så ikke mobb :p

MVH

Kenneth

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg tar feil her, men jeg tror faktisk ikke at det kommet noen offisiell SATA-II standard enda. :hmm:

Men tror ikke at det skal være noe problem å bruke denne disken på en standard SATA-kontroller.

Vil nok ikke oppnå full (reklamert) hastighet, men det tror jeg skal mye til i utgangspunktet.

Blir vel stort sett det samme som å f.eks. bruke en IDE-133 disk på en IDE-100 kontroller. Løp og kjøp du. :thumbup:

Lenke til kommentar
Coo.!  :w00t:

Da blir det ny disk på meg!!:D

Takk for svar!

5275031[/snapback]

Jeg har akkurat samme hovedkort som deg og den Samsungdisken du har tenkt til å kjøpe. Det fungerer helt glimrende.

Bare husk å bruke jumperen som følger med disken,ellers fungerer det ikke. ;)

Jeg er forresten veldig fornøyd med Samsungdisken. Den er veldig stille og ikke blir den varm heller.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...