morra Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Du kan kikke litt på Canis.no og se litt på rasevelgeren deres. De har også greie oppslagssider om mange raser. Lykke til Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Rasevelgeren anbefaler ihvertfall meg en "kinesisk nakenhund"! Lenke til kommentar
morra Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Rasevelgeren anbefaler ihvertfall meg en "kinesisk nakenhund"! 5275573[/snapback] Jeg møtte et par slike en gang, den ene som ikke hadde pels frøs sånn at den måtte ha jakke på seg samtidig som den var livredd for fremmede. Kanskje bare den som hadde en spesiell personalitet. Det er ikke alltid de minste heller som er best, de er ofte enten litt redde eller gretne (min erfaring). Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Er jo kos og shoppe tøy til hunden da! Lenke til kommentar
Senz0r Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Greyhound lette og stelle, åsså er de så rolige når den kommer inn så legger den seg med engang, toppfart 70km/t Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 Hvis jeg skal ha hund, vil jeg ha en golden retriever. De er så søte Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 har selv laborador (riktig staving?) og katt i huset. forholdt fungerer utmerket. men man må regne med at hunden kommer til å få seg et par klaps på snuten når den blir for nyskjerrig som valp. men nå er hunden 8 år og katten 14år og de er gode venner. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Kaukasisk ovtcharka ... det er greia Lenke til kommentar
Tore Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Ser ikke ut til å komme noen konstruktive svar, da dette heller ikkke er noe hundeforum... ( www.canis.no om du er glad i å krangle.. ) så lenge jeg ikke skal ha en pitbullpitbull er uanz ikke lovlig i norge, men den er ikke noe verre å tilvenne pitt valper til katter en andre raser...1) Leiligheten er 75 kvadrat meter? går sikkert på et vis, men 3mennesker, 2katter & 1hund.? Tror ikke det er så mye plass til overs for enda et individ her... 2) Vi har to voksne katter? tar en liten uke så leker de sammen.. (hvis kattene ikke er av det sære slaget... valpen er sjelden problemet..)3) Jeg har videregående neste år, så det kanskje blir mindre tid til hunden, siden man må gå turer og sånt? Dårlig ide å skaffe seg hund før man har flyttet hjemmefra i det minste... Jeg bruker å si at å skaffe seg hund er som å få en baby, det koster en god slump penger, utrolig mye tid, å en stor/tung innsats i oppdragelse av hunden... Starter du utdanningen nå så flytter du X antall ganger de nermeste årene, du har lange dager på skolen, !.du får ikke tak i hybel pga ingen vil leie ut til en som har hund.!, du har ikke økonomi til å ha hund, osv... Veldig mange ukjente faktorer... Har erfart dette selv, men alt gikk med et nødskrik kan man si... Mitt råd, vent, hvis ikke foreldrene dine vil ta seg av hunden hvis du ikke har anledning lengre... Lenke til kommentar
Canute Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Anbefales ikke å ha hund med to voksne katter. Vi hadde en katt og en hund, hadde hatt katten i et par år før vi fikk hunden, og da hadde katten tatt seg så godt til rette at ikke neimen om den ville gi opp noen plass. Når de møttes så gikk katten rett frem og hunden en laaaang omvei for å unngå katten. Det hendte et par ganger hvor hunden trossett dette og da fikk den gjerne et klor på nesen. Hunden ble etterhvert veldig nervøs hele tiden, og jeg tror mye av grunnen var nettopp katten. Måtte tilslutt avlives Lenke til kommentar
Tore Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 ...og jeg tror mye av grunnen var nettopp katten. Måtte tilslutt avlives 5277961[/snapback] Katten eller hunden.? Det er såklart ike noe ideel situasjon å komme med valp sammen med bosatte katter... Men vil påstå at det som aller oftest går bra å tilføre en valp i et hus med katt, men ikke sikkert hunden havner over katta på rangstigen... (ser litt dumt ut.) Dette tok jeg sist uke, disse er likestilte på rangstigen å leker bare... (ser ikke slik ut men... ) Lenke til kommentar
Canute Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Hunden måtte gå tilslutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå