Gå til innhold

- Har mistet tålmodigheten med Iran

Anbefalte innlegg

Her tar du et helt folkeslag og kaller dem barbarer fordi en leder i et av disse landene oppfører seg som en tufs. Det er det jeg reagerer på.

mvh. Snekker`n

5321767[/snapback]

På samme måte enkelte hater/misliker USA pga Bush..

(Bare du så du ikke skal rope og klage om at jeg pålegger deg meninger: jeg sikter ikke til deg, men om du føler deg truffet så.. ja..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her tar du et helt folkeslag og kaller dem barbarer fordi en leder i et av disse landene oppfører seg som en tufs. Det er det jeg reagerer på.

mvh. Snekker`n

5321767[/snapback]

På samme måte enkelte hater/misliker USA pga Bush..

(Bare du så du ikke skal rope og klage om at jeg pålegger deg meninger: jeg sikter ikke til deg, men om du føler deg truffet så.. ja..)

5321955[/snapback]

Nei jeg følte meg ikke truffet,har en god del slektninger der borte, noen er etterkommere etter at to brødre av min bestefar utvandret i meget ung alder + at jeg har 2 slektninger som er gift der borte og fått barn der, bare for å nevne noen. :D

Ha en riktig fin Jul .

mvh. Snekker`n

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Ok, Snekker`n, spør den jevne araber i gata hva han synes om Israel ;)

5322170[/snapback]

Du får vel omtrent samme svar som om du spør den jevne Israeler om det motsatte, dog ser jeg bort fra om du drar til feks Iran akkurat nå og spør åpenlyst i gatene der, da ville du vel få samme svar som om du dro til Irak for 5 år siden og spurte åpenlyst om hva de synter om Saddam :)

God Jul.

Mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar

5322170[/snapback]

Du får vel omtrent samme svar som om du spør den jevne Israeler om det motsatte, dog ser jeg bort fra om du drar til feks Iran akkurat nå og spør åpenlyst i gatene der, da ville du vel få samme svar som om du dro til Irak for 5 år siden og spurte åpenlyst om hva de synter om Saddam :)

God Jul.

Mvh. Snekker`n

5322209[/snapback]

Det tror jeg ikke du, men men. Grunnen til at jeg tror det er fordi Israel ikke er en diktaturstat, og har mye friere tilgang på informasjon enn de hadde i Irak og har i Iran. Dog har jeg aldri sett tegneserier for barn lagd for jøder som snakker om arabere som djeveler, aper, og griser.

Oh well, noen skal ha Israel til å være helt lik de andre uansett alle forskjellene.

Lenke til kommentar

5322170[/snapback]

Bred palestinsk støtte til Al-Qaida

5323068[/snapback]

Jo men det er da viktig å fortelle hvor de målingene er gjordt,nemmelig bladt palestinerne som er okkupert av nettop Israel, vi hadde vel samme hat samme meningen her om vi ble okkupert og så sputr om hva vi syntes om okkupantene :hmm:

For å få til en bedring i forholdet til Israel, mener to tredjedeler at det viktigste er fortsatt tilbaketrekning av israelske styrker, og løslatelse av palestinske fanger.

God Jul.

Mvh. Snekker`n

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jo men det er da viktig å fortelle hvor de målingene er gjordt,nemmelig bladt palestinerne som er okkupert av nettop Israel, vi hadde  vel samme hat samme meningen her om vi ble okkupert og så sputr om hva vi syntes om okkupantene  :hmm:

Relativt lite "hat" mot både danskene og svenskene under unionene her i landet.

Lenke til kommentar

5322170[/snapback]

Bred palestinsk støtte til Al-Qaida

5323068[/snapback]

Jo men det er da viktig å fortelle hvor de målingene er gjordt,nemmelig bladt palestinerne som er okkupert av nettop Israel, vi hadde vel samme hat samme meningen her om vi ble okkupert og så sputr om hva vi syntes om okkupantene :hmm:

USA okkuperer ikke Palestina men allikevel støttet store grupper slike angrep, ifølge denne målingen.

Lenke til kommentar

Tja, store deler av det norske sjøforsvaret er jo betalt av amerikanerene.

Store deler av de milliardene USA gir til Israel blir brukt til militæret i Israel,enkelte bistandsmidler har vært "øremerket" anti terrorist våpen. Men store summer er også gått til sivile gjøremål.

Lenke til kommentar
USA okkuperer ikke Palestina men allikevel støttet store grupper slike angrep, ifølge denne målingen.

USA har jo støttet Israel med våpen, disse brukes jo bla på sivile palestinere, så ikke så veldig rar at de er forbannet på dem selv om de får litt økonomisk hjelp fra dem nå .

Noen dollar betaler vel ikke for smerten til alle de foreldrene som har fått sine små barn drept :hmm:

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest gjennom de fleste postene og ser at de fleste har et negativt inntrykk av Iran.

Selve trådet "Har mistet tålmodigheten med Iran" er veldig negativt ladet.

Iran har ikke vært involvert i noe væpnet konflikt siden slutten av Irak-Iran krigen (1988) og det er 18 år siden. Selv da var det Irak som invaderte Iran og Iran hadde ikke noe valg enn å forsvare seg. Konklusjonen blir at Iran har vært et fredelig land i atten år. Jeg er klar over mangelen på menneskerattigheter og lignende men de fleste foretrekker fred. Regimet som har styrt så langt har opprettholdt denne freden.

USA har fra dag en angrepet Iran (verbalt) og landet er i dag politisk veldig isolert. Jeg forstår dem når de ikke tror på noe av det USA eller deres allierte sier.

Har noen tenkt på at Iran kunne tenkt seg å leve i fred uten å bli anklaget og merket som et medlem av ondskapens akse?

Disse anklagene kom etter at USA begynte med krigen mot terror og jeg skjønner at USA angrep Afghanistan og delvis Irak men Iran er ikke involvert med noen av disse landene. Ingen av terroristene kom fra Iran eller hadde hvertfall ikke tilknytting til de offisielt myndighetene.

Hvis det skulle velges et land som skulle angripes så er Saudi Arabia et bedre mål, hvertfall hvis man følger terroristene med tanke på at de fleste kommer fra det landet.

I mange av innleggene er Israel og de kontroversielle uttalelsene til Mahmoud Ahmadinejad nevnt. Han virker litt politisk naiv når han utrykker seg om Israel og jødene på den måten. Likevel så tror jeg at Iran har mer å frykte fra Israel enn omvendt fordi Israel har angrepet Iran før og er villig til det igjen hvis Iran fortsetter med atomprogrammet.

Hvis man følger tankegangen til Israel og USA, det vil si angrip før du blir angrepet så burde Iran angripe Israel allerede nå.

Det må gjøres alt mulig for å unngå en krig men nå er jeg for trøtt til å komme med en løsning. :)

EDIT : smiley på slutten

Endret av aleh
Lenke til kommentar
Hvis det skulle velges et land som skulle angripes så er Saudi Arabia et bedre mål, hvertfall hvis man følger terroristene med tanke på at de fleste kommer fra det landet.

Rart at du skulle si det, ettersom Saudi Arabia har vært enda "fredligere" enn Iran. Kan ikke komme på en eneste krig som Saudi Arabia var med på.

Jeg kan heller ikke huske at Saudi Arabia har sagt offentlig at de ønsker å fjerne Israel fra kartet, at jødeutryddelsen ikke skjedde, og at Israel burde flyttes til Europa.

Men, men, folk klarer alltid å lukke øynene og ørene slik som de vil. Iran har nå forbudt vestlig musikk nok en gang. Iran går bakover, ikke framover. Deres stridighet med atomanleggene gir alle bekymringer, ikke bare USA. Til og med IAEA er bekymret over hva Iran driver med.

Og jeg kan ikke huske noe om at Israel har angrepet Iran før. Hva snakker du om? Israel har angrepet Irak før, men ikke Iran, så vidt meg bekjent.

Og det var fordi franskmennene lagde atomreaktorer til Pappa Saddam, som han skulle bruke til atomvåpen.

Repeterer historien seg i Iran? Let's wait and see!

Lenke til kommentar

Om min hukommelse er riktig så bombet Israel anlegg i Iran hvor man mistenkte produsering av atomvåpen i 1981. (med forbehold om at hukommelsen spiller meg et puss)Edit: Noe den gjorde. Det var i Irak det ble bombet(utenfor Bagdad, en atomreaktor)

Saudi-Arabia var sist i krig i 1991, hvor de kjempet på alliert side i Gulf krigen. Under krigen ble hovedstaden til Saudi Arabia angrepet av Irak (missiler)

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Saudi-Arabia var sist i krig i 1991, hvor de kjempet på alliert side i Gulf krigen. Under krigen ble hovedstaden til Saudi Arabia angrepet av Irak (missiler)

5326573[/snapback]

Jaja, men jeg mente deres egen krig. Iran var jo med på Iran-Irak krigen, og i langt lengre tid. Poenget er jo at Saudi Arabia har vært enda fredligere enn Iran opp om tidene. Men dette er bare flisespikking. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...