Gå til innhold

Pentium 3 Tulatin overklokking.

corcky

Anbefalte innlegg

hvor langt har dere klar å overklokke deres tulatin prossesorer? Hva med benchmark resultater?

Lurte selv på å kjøpe:

pentium 3 Tulatin 1266 512kb

ASUS Bundkort Socket FC-PGA, TUSL2-C

256MB SDRAM XMS150 CAS 2.

Samlet pris blir ca 2500kr.

Hvor mye tror dere jeg klarer å overklokke?

Har skjønt at pentium T 512kb er undervurdert, og kan måles med P4 og AMD athlon xp prossesorer.

stemmer dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-03 15:52, corcky skrev:

hvor langt har dere klar å overklokke deres tulatin prossesorer? Hva med benchmark resultater?

Lurte selv på å kjøpe:

pentium 3 Tulatin 1266 512kb

ASUS Bundkort Socket FC-PGA, TUSL2-C

256MB SDRAM XMS150 CAS 2.

Samlet pris blir ca 2500kr.

Hvor mye tror dere jeg klarer å overklokke?

Har skjønt at pentium T 512kb er undervurdert, og kan måles med P4 og AMD athlon xp prossesorer.

stemmer dette?

hva er vitsen med å kjøpe fcpga2 system?Den er jo nesten blitt fasa,stemmer nok at tualatin kamn måle seg med p4 og amd men da på lik klokkehastighet,syns du burde heller satse på et amd system med ddr minne du får xp cpu til under 1000 lappen nå som er et bedre system enn et fcpga2 system da det også bruker eldre sdram

Lenke til kommentar

Tulatin kjernen går greit til ca 1500-1600 mhz. Over det må du ha ekstrem kjøling. Stemmer at denne er noe undervurdert, men jeg vil ikke anbefale kjøp.

Tulatin celeron er mye billigere, og like raskt. Jeg klokker min celeron 1 Ghz til 1480 mhz. Da yter den som en xp1700+ og P4 1,8 NW.

En 1,2-1,4 celeron vil nok gå enda høyere. Problemet er som nevnt SDRAM. Rammen vil bli en stor flaskehals. Tror det finnes FCPGA2 hovedkort med DDR støtte, men er vanskelig å få tak i. Det vil heller ikke bli gitt ut noen nye prosessorer til FCPGA2. Sats derfor på P4. Start med en billig 1,6NW og klokk opp den. Så kan du eventuelt oppgradere senere.

[ Denne Melding var redigert av: Signatur på 2002-09-03 20:57 ]

Lenke til kommentar
Quote:

Signatur skrev (2002-09-03 20:56):

Tulatin celeron er mye billigere, og like raskt. Jeg klokker min celeron 1 Ghz til 1480 mhz. Da yter den som en xp1700+ og P4 1,8 NW.

Du har rett i at celeron er biligere, men det er og det eneste. Om du klarer å klokke en p3 tulatin til 1480 mhz så ville den banke ut celeronen på samme klokkehastighet. Å sammenlingne en celeron med XP1700+ og P4 1,8NW er helt på jorde.
Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-08 13:16, Spenol skrev:

Quote:

Den 2002-09-03 20:56, Signatur skrev:

Tror det finnes FCPGA2 hovedkort med DDR støtte, men er vanskelig å få tak i.

Tull - du får dem overalt. Dog, jeg er ganske sikker på at du ikke vil merke forskjell mellom SDRAM og DDR på et slikt system.

Tillegsopplysning: og grunnen til at det ikke blir noe bedre ytelse er jo at PIII har 133 mhz fsb med 1,06 gb båndbredde... ergo, det holder med sdram for å fylle den

Intel har det egentlig veldig bra nå, de har en prosessor med 533 mhz buss (4,2gb båndbredde) noe som sørger for at den kan takle nye minneteknologier, akkurat samme fordelen som amd hadde med athlon prosessoren sin, som kunne gå rett fra sdram til ddr sdram uten å måtte gjøre noen endringer på prosessoren... eller northbridgen (tror jeg det er)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...