espus Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Hei. Skal kjøpe meg denne skjermen Samsung Syncmaster 930BF og trenger et skjermkort til den. Jeg har ikke sinnsyke krav (spiller mest WOW), og lurer derfor på om det finnes noe som ikke støyer så fryktelig men som dekker mitt behov. Vil gjerne ha GeForce da jeg ikke har hatt problemer med det tidligere. Noen som støyer mindre enn andre men fortsatt "holder mål"? På forhånd takk Lenke til kommentar
espus Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) /bump Noen som har et forslag eller to? Evt egen erfaring med skjermkort i denne klassen som er OK eller noe jeg bør holde meg unna? Jeg tittet litt i de andre trådene her før jeg stillte spørsmålet, men fant ikke noe som svarte på spørsmålet mitt. edit: Om dere trenger mer info om systemet er: XP3200+, NF-7S, Corsair twinx 1024 noe pro og skjermkortet som skal erstattes er FX5700 ultra. Endret 10. desember 2005 av espus Lenke til kommentar
unwill Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) AGP kort er på full fart på vei ut, og utvalget har blitt liten. Du kan montere en slik en på de fleste ATI AGP kort; Zalman Da blir den stille og rolig Ellers har Zalman andre stillegående vifter som du kan vurdere dersom Heatpipen ikke passer. Endret 10. desember 2005 av unwill Lenke til kommentar
TheFifthApe Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Hei.Skal kjøpe meg denne skjermen Samsung Syncmaster 930BF og trenger et skjermkort til den. Jeg har ikke sinnsyke krav (spiller mest WOW), og lurer derfor på om det finnes noe som ikke støyer så fryktelig men som dekker mitt behov. Vil gjerne ha GeForce da jeg ikke har hatt problemer med det tidligere. Noen som støyer mindre enn andre men fortsatt "holder mål"? På forhånd takk 5274281[/snapback] http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307192&cks=PRL + en zalman kjøler... Lenke til kommentar
espus Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Takk for svarene. Blir vel en Gainward GeForce 6600GT da. Noen som vet om en kjøler som passer og fjerner litt støy? Kikket på Zalman kjøleren som noen anbefalte tidligere. Men den kan jo selvsagt ikke monteres på 6600GT. Takk igjen Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Dersom du tar det med stillegående veldig seriøst, så kan du jo ta en titt på det her: http://www.psdata.no/ps.asp?it=112907 EDIT: Beklager, jeg klarte å overse at det var agp du skulle ha . Da funker jo ikke det jeg linket til, siden det er pci-e Endret 11. desember 2005 av sablabra Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Dette 6600GT kortet er vel kanskje det stilleste du får tak i og du slipper å modde noe selv. - Judaz - Lenke til kommentar
espus Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Hei igjen. Sett litt på alternativene her og ender opp med: Gainward GeForce 6600GT med Zalman VGA-Kjøler eller Gigabyte GeForce 6600GT som er vifteløs. Men begynner å få en litt vond følelse i magen her.. Vifteløs? Vil den klare å dra WOW i 1280x1024 uten å lagge? Jeg er intr i at det støyer minst mulig, men det må jo fungere og mener jeg. Beklager at jeg er litt håpløs, men det er jo derfor jeg spør om hjelp her Takk til alle dere så langt! Lenke til kommentar
unwill Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Hei igjen.Sett litt på alternativene her og ender opp med: Gainward GeForce 6600GT med Zalman VGA-Kjøler eller Gigabyte GeForce 6600GT som er vifteløs. Men begynner å få en litt vond følelse i magen her.. Vifteløs? Vil den klare å dra WOW i 1280x1024 uten å lagge? Jeg er intr i at det støyer minst mulig, men det må jo fungere og mener jeg. Beklager at jeg er litt håpløs, men det er jo derfor jeg spør om hjelp her Takk til alle dere så langt! 5280388[/snapback] Jeg greier ikke viftestøyen, så de to siste PCen mine har kun 2 vifter. PSU og CPU. Temperaturen på CPU idle er 48 grader, og 52 på load. (Athlon 64 3000+). Skjermkotet bør duge, hvis den blir for varm kan du bare montere en 12 cm kabinett vifte og bør den være mer enn nok. Har du tenkt til å overklokke så kan du skaffe deg en passiv kjøler. Nå skal det også nevnes at min passive kjølte skjermkort har "større" heatpipes enn det som er avbildet på mamoz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå