MattMan Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Så, etter en uke med 360'n er jeg meget fornøyd. Det eneste jeg har noe å si på er DVD avspillingen. For det første er kvaliteten mer eller mindre elendig. Dette regner jeg med at det ikke er så mye å gjøre med. Det jeg derimot lurer litt mer på er hvordan lipsync fungerer. Det virker som lyden kommer noen millisekunder før video, noe som "hakkes" tilbake automatisk når det er på sitt verste, ca. hvert 2. - 3. minutt. Er det noen andre som har dette? Og, Progressive Scan. Dette skal jo være ved DVD-avspilling, men er det i det hele tatt på? Og burde da ikke kvaliteten være ganske god? mattman. Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 prøvd i både PAL 50 og 60? hadde ingen problemer med filmene jeg prøvde. progressive scan får man vel bare hvis man har en tv som støtter det. Lenke til kommentar
MattMan Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 Jeg kjører komponent via HDTV. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Hos meg og var ikke kvaliteteen all verden men så må de sies og at jeg prøvde ut kun filmen Savior som er så og si elendig på bilde (ikke selveste filmen altså). Lenke til kommentar
Typho Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Heisann! Jeg har også et lignende problem. Når jeg ser på film så virker det som om bildet plutselig hopper litt... Filmen kan kjøre helt fint en liten stund, så plutselig hakker bildet litt. Så er det helt fint igjen en liten stund, så skjer det samme igjen osv... De samme filmene fungerer helt fint på den gammle xboxen. Merkelige greier Noen andre som har opplevd noe lignende? Spillene fungerer helt fint, men hadde jo trodd at det skulle gå ann å se dvd film på den og... Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) Hvis det lagger, trykk på pause -deretter play (gjenta dette 3 ganger). Da blir den bra igjen... Edit: Og, PAL 60 er ikke aktivert under filmavspilling... Endret 12. desember 2005 av magenuss Lenke til kommentar
DjShugaA Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Jeg opplevde også hakking på den første filmen jeg putta inn men de 2 neste funka helt fint. (bare prøvd 3 ) standalone spillern min hadde et sync problem med en film men prøvde jeg den i 360en var den helt fin. Lenke til kommentar
Joanna Dark Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Prøvde å se på dvd når jeg leste denne tråden.. og det hakka ganske mye faktisk, men så stilte jeg fra PAL 60 til 50 og da hakke det ikke lenger hos meg Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Prøvde å se på dvd når jeg leste denne tråden.. og det hakka ganske mye faktisk, men så stilte jeg fra PAL 60 til 50 og da hakke det ikke lenger hos meg 5285441[/snapback] Kan ha noe med at Xbox360 i europa bare takler Sone 2 filmer. Disse kjøres i PAL 50 (eller egentlig ikke, men det er ca. 25 fps) og da kan det begynne å hakke hvis man kjører PAL60. På Sone 1 filmer burde det ikke hakke hvis man kjører PAL 60, men synes det er merkelig at det ikke finnes en algoritme eller lignende innebygget som fikser slik hakking. Lenke til kommentar
MattMan Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) Men man kan vel ikke stille inn 50/60 hz via komponent til en HDTV? EDIT: Har funnet ut hvordan jeg klarer å synce lyden best fra DVD'er. Kablene (rød hvit) fra TV-utgangen koblet jeg til forsterkeren med ekstra lange kabler, slik at forsinkelsen i bildet matcher forsinkelsen i lyden igjennom kabel - igjennom forsterker - ut til høyttalerene. Nå lagger det faktisk ikke mer.. Endret 12. desember 2005 av MattMan Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) Men man kan vel ikke stille inn 50/60 hz via komponent til en HDTV? EDIT: Har funnet ut hvordan jeg klarer å synce lyden best fra DVD'er. Kablene (rød hvit) fra TV-utgangen koblet jeg til forsterkeren med ekstra lange kabler, slik at forsinkelsen i bildet matcher forsinkelsen i lyden igjennom kabel - igjennom forsterker - ut til høyttalerene. Nå lagger det faktisk ikke mer.. 5285529[/snapback] Signal-delay fra inngang til utgang, med eller uten kabler, er SVÆRT liten (ikke-merkbar), så det er nok ikke her problemet oppstod (Da må du isåfall ha en fancy receiver hvor du kan legge inn delay i lyden). Hvis hastigheten gjennom kabelen er ca. halve lys-hastigheten, kan du ha noen kilometer/mil med kabel uten å merke forskjell (annet enn i støy/lydstyrke da, pga. signaltap) Endret 12. desember 2005 av 4WheelDrive Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Hvis det lagger, trykk på pause -deretter play (gjenta dette 3 ganger). Da blir den bra igjen... Edit: Og, PAL 60 er ikke aktivert under filmavspilling... 5284027[/snapback] hva slags pause? når bildet forsvinner og du ser den vidunderlige xbox 360 logoen eller når bildet står i ro? Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 nei, pause knappen! den du bruker til å pause filmer med. || |> [] pause play stopp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå