LOZER Skrevet 26. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2005 Hva skjedde nå? I går mener jeg at de fleste webshoppene hadde diverse Opteron S939 inne, men i dag har alle ukjent status eller at de fikk på lager 06.03.2006 (!) Jeg skulle bestilt i går, men ventet - for å kunne ta det i dag morges - men nå er det ingen andre enn YaTack elns. som har den inne, og det til en pris som er 2x de billigste (mSHOP, PSdata) Hva kan jeg vente meg? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2005 Hva skjedde nå? I går mener jeg at de fleste webshoppene hadde diverse Opteron S939 inne, men i dag har alle ukjent status eller at de fikk på lager 06.03.2006 (!) Jeg skulle bestilt i går, men ventet - for å kunne ta det i dag morges - men nå er det ingen andre enn YaTack elns. som har den inne, og det til en pris som er 2x de billigste (mSHOP, PSdata) Hva kan jeg vente meg? 5339163[/snapback] http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10483 Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 26. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2005 Sjulimann Postet i dag, 13:45 Noen som har erfaring med Opteron på ASUS A8N SLI? Gjerne 146... Går som en drøm det, Asus har kommet med offesiell støtte for disse med de nyeste bios på alle A8N. Jeg har Deluxe. 5335734[/snapback] Vil det si at jeg må oppdatere biosen før jeg putter inn opteronen? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 26. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2005 Nei, det må du ikke. Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 26. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2005 databutikken.com hadde opteron 150 inne igår.. så jeg bestilte 2 å da sjekka jeg etterpå å det stod ukjent status åsså avbestilte jeg opteron 148 fra komplett Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 28. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2005 Fikk leveringsbekreftelse fra databutikken nå, hmm... Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 28. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2005 Fikk leveringsbekreftelse fra databutikken nå, hmm... 5349278[/snapback] jeg å Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2005 Da jeg kjøpte 148 så tok det 2 dager fra jeg fikk bekreftelse til de sendte prosessoren.. Post steppinger når dere har fått dem da. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 29. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2005 Den står inlevert i Oslo nå Nesten det beste som har hent med meg de siste dagene Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2006 psdata.no venter flere inn ca. den 15.01 http://www.psdata.no/ps.asp?tcl=1549&mlevel=011200 Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 1. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2006 He, he... For et oppstyr... Jeg kjører nå på en Venice 3200+ E3 stepping og klokker den til 2.7GHz på luft. Kan ikke forestille meg at det ville være noe merkbar forskjell om jeg kjøpte en Opteron som greide 2.8GHz og som hadde 1MB Cache... Greit nok om man kan gjøre et bra kjøp ved å kjøpe Opteron, men at det skulle være nærmest 'Verdens undergang' at de forsvant kan jeg ikke forstå. Men, men... Er vel bare jeg som begynner å bli gammel og ikke så kravstor lenger Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2006 Når man kan få 2,8 (gjerne over 3ghz) og 1mb cache så kjøper man ikke en cpu der man kan få 2,7 (ikke alle Venice som klarer 2,7 heller) og 512kb cache. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 1. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2006 Hoho, gleder meg vilt til å hente min 165 i morgen =) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2006 He, he... For et oppstyr... Jeg kjører nå på en Venice 3200+ E3 stepping og klokker den til 2.7GHz på luft. Kan ikke forestille meg at det ville være noe merkbar forskjell om jeg kjøpte en Opteron som greide 2.8GHz og som hadde 1MB Cache... Greit nok om man kan gjøre et bra kjøp ved å kjøpe Opteron, men at det skulle være nærmest 'Verdens undergang' at de forsvant kan jeg ikke forstå. Men, men... Er vel bare jeg som begynner å bli gammel og ikke så kravstor lenger 5368889[/snapback] Enig! Det er litt rart at de raskeste CPUene yter ca bare 0,5 ganger bedre enn de billigste og folk gladelig betalter over 10 ganger mer for dem. For ikke å snakke om at overklokkingspotensialet på de billigste som regel er mye høyere enn på de dyreste. Så overklokkere betaler opp til 10 ganger mer for ca 0,2 ganger bedre ytelse i overklokket tilstand. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2006 Vi er da vel ikke entusiaster for ingenting Men skjønner godt poenget.. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 2. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2006 Simen1 Postet i dag, 00:07Enig! Det er litt rart at de raskeste CPUene yter ca bare 0,5 ganger bedre enn de billigste og folk gladelig betalter over 10 ganger mer for dem. tongue.gif Joda, jeg er helt ening med OCmax i at denne Opteron nok er hypet litt forbi det faktiske nytteverdien for folk flest. Og at noen venter i månedesvis for å få akkurat den, eller gladelig kjøper Opteron 150 fordi det er den de kan få skjønner jeg ikke helt selv. Men akkurat de lavere modellene er rett og slett et bedre kjøp enn alt annet når man skal klokke, også prisen i betraktning mener nå jeg. Hvis man skal bruke slike regnestykker som det over vil det vel oftes være best å kjøpe det absolutt dårligste som er å få kjøpt. Man betaler jo veldig mye for veldig lite ekstra generelt i dataverden . Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 2. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2006 Dersom man skal ha ny CPU og den skal klokkes er det vel ikkje så mye å diskutere at en Opteron 144/146/165/170 er det beste kjøpet man kan gjøre nå for tiden. Vil man ha det beste av det beste så får man være litt tålmodig Lenke til kommentar
staljin Skrevet 2. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2006 He, he... For et oppstyr... Jeg kjører nå på en Venice 3200+ E3 stepping og klokker den til 2.7GHz på luft. Kan ikke forestille meg at det ville være noe merkbar forskjell om jeg kjøpte en Opteron som greide 2.8GHz og som hadde 1MB Cache... Greit nok om man kan gjøre et bra kjøp ved å kjøpe Opteron, men at det skulle være nærmest 'Verdens undergang' at de forsvant kan jeg ikke forstå. Men, men... Er vel bare jeg som begynner å bli gammel og ikke så kravstor lenger 5368889[/snapback] Hei, Enig, men ikke glem at de nye E6 kommer skjelden over 2.5. Klokke selv for en kompis Venice 3000+ E3 ut av boksen til 2.7. Staljin Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 2. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2006 Vi er da vel ikke entusiaster for ingenting Men skjønner godt poenget.. 5369665[/snapback] Sant nok. Men istedet for å bruke så mye penger på en prosessor som gir deg bittelitt bedre ytelse enn en mye billigere hvorfor ikke heller bruke pengene på et bedre skjermkort? Ser at du 'bare' har et 6600GT Men du spiller kanskje ikke så mye? Jeg ville mye heller hatt en [email protected] og et 7800GT enn en Opteron på 2.9GHz og et 6600GT Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) Hehe.. sant det. Men jeg spiller ikke så mye, kjøpte et 6800Ultra og brukte det litt før 7800-serien kom ut (brukte det etter og selvfølgelig), men syntes ikke at det var verdt pengene. Kjøper heller prosessorer Endret 2. januar 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå