Gå til innhold

Er det slutt på Opteron?

lucky666

Anbefalte innlegg

vel, jeg spurte norek, for det er der jeg kjøper, og der sa de at HVIS de fikk de inn igjen gjalt det å stå først i køen :hm:

edit:

hvis jeg ikke får opteron før uti januar/februar, tror dere jeg kan kjøpe en annen prosessor og så levere den tilbake igjen? :innocent:

og hvilken av x2-prosessorene er gode? er de med 2mb cache best til klokking?

Endret av Guggelibu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis jeg ikke får opteron før uti januar/februar, tror dere jeg kan kjøpe en annen prosessor og så levere den tilbake igjen? :innocent:

5286912[/snapback]

Du kan kjøpe en annen prosessor no, og klare deg fint med den i to år :tease:

Om du kjøper en X2 4400+ og den klokker til 2600mhz, også bytter den i en Opteron som klokker til 2700mhz, så kommer du ikkje akkurat til å merke noen stor forskjell.

Lenke til kommentar
Det eneste jeg vet nå er at når denne trhiller/farsen er over vet jeg hvor Overclckers.com og The Inquirer står ifht troverdighet og nyheter, de er enten best uten sidestykke, eller håpløse ryktemakere... :)

5287030[/snapback]

Vel, Q4 som det var nevnt varer helt til 31.12.05, det er etter denne datoen de skal utfases, hvilken politikk AMD kjører på pre-orders er en annen sak..

Overclockers.com er en av de eldste og også mer respekterte sidene innenfor hardware. Dessuten, hvilken grunn skal AMD ha for å fortsette å konkurere mot sin egen Athlon64 serie? Har de tenkt å fase ut A64? ;)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Høres rimelig ut det ArcticOC, men da gambler altså butikkene på at det kommer noe lass til innen produksjons stopp, så da kan jo de som har bestilling inne gjøre det samme. Det eneste vi egentlig da VET er at det skal stoppes, ikke at det har stoppet.

Slik jeg oppfatter det that is ;)

Lenke til kommentar

Hvis Opteron 1xx fortsatt skal leveres så vil jeg anta at den høye etterspørselen vil gjøre at prisene ikke faller når prisene på andre prosessorer faller. Tilbud og etterspørsel i praksis. ;) Prisen på Opteron 1xx kan altså vise seg å bli stabil fremover mens prisen på andre prosessorer faller.

Lenke til kommentar

Hm. Det virker som "alle" vil ha Opteron når de ikke selges lenger.

Skal bygge en ny pc ikveld med en nyinnkjøpt Opteron.

Hvis hk ikke liker cpu'en eller noe slikt, så selger jeg den til høystbydende.

Kan bli spennende å se hvor lang tid det tar!

Endret av vitamin2
Lenke til kommentar

5286912[/snapback]

Du kan kjøpe en annen prosessor no, og klare deg fint med den i to år :tease:

Om du kjøper en X2 4400+ og den klokker til 2600mhz, også bytter den i en Opteron som klokker til 2700mhz, så kommer du ikkje akkurat til å merke noen stor forskjell.

5287120[/snapback]

går den ikke lenger? med vapochill LS. . . :whistle:

Lenke til kommentar

jeg bestillte min 170 den 8., og det stod "forventet sendingsdato 18-12", neste dag stod det 22-12, og nå står det 23-12 :hrm:

også kommer ikke skjermkortet på lager før i januar. . .

så da blir det ingen ordentlig jul i år :cry: jeg som hadde gledet meg til maks klokking av prosessorn :cry:

Lenke til kommentar

Da har AMD sagt noe:

Advanced Micro Devices denied on Tuesday rumours spread by a web-site regarding cancellation of production of AMD Opteron processors for servers and workstation designed for desktop-oriented 939-pin infrastructure. The company said it would continue to ship the chips for uni-processor (UP) business machines for more than a year from the time speaking.

Da er det noen som har laget en stor sak av dette som må spise kameler :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...